|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-16 17:32:00
|
|
Susanne Gräslund |
Jag förstår precis hur det är. Jag är lite äldre än du 28, men blir rätt ofta hårt ansatt av antifeminister. Det du behöver är ett kompisgäng. Jag ingår i en feministgrupp som bildades av kompisar till en annan grupp. Vi träffas varannan vecka och äter middag och diskuterar runt ett feministiskt tema. Det är otroligt givande och roligt. Rekommenderas.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-16 17:32:00
|
|
Susanne Gräslund |
Jag förstår precis hur det är. Jag är lite äldre än du 28, men blir rätt ofta hårt ansatt av antifeminister. Det du behöver är ett kompisgäng. Jag ingår i en feministgrupp som bildades av kompisar till en annan grupp. Vi träffas varannan vecka och äter middag och diskuterar runt ett feministiskt tema. Det är otroligt givande och roligt. Rekommenderas.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-16 17:35:00
|
|
Michael Lundahl |
Det är nog lika lite kul för dig att bli kallad feministhatare som det för mig som ung man är att bli utmålad som feministhatare så fort jag ger mig in i en debatt med feminister, oavsett vad jag säger. Precis som med alla sorters människor så finns det de som ser världen i svart-vitt och som inte går att diskutera med, både bland feminister och feminist-kritiker. Sådana människor är jobbiga och förstör debatten. Men alla är inte sådana... något som alla måste komma ihåg.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-16 17:55:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Det ar alltid intressantare att se folk som star for ngt an folk som ar experter pa vad de INTE star for. Dessa star oftast inte for sa mkt annat heller, de gillar bara att inte sta for ngt. Kan du fill me in pa sag de 5st storsta punkterna dar kvinnor ar varda mindre an man sa jag kan dem som rinnande vatten sen. Loner. Vad mer?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-16 18:06:00
|
|
steno Andersson |
Du är ju ung så du har inte varit med om de fantastiska förbättringar som faktiskt har skett. Var optimist!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-16 20:06:00
|
|
Jonas Callmer |
Män är inte smartare, tjejer är inte horor och ingen vill bli våldtagen. Att diskutera sådant borde inte vara nödvändigt och förstör den feministiska debatten.
Vill man göra sig snygg, för sig själv eller för andra, ska man givetvis få göra det, men tvången och sexismen i dagens samhälle känns fel.
Feminism handlar inte bara om lika lön, utan minst lika mycket om attityden mot kvinnor, socialt och i arbetslivet. Vi män borde egentligen tänka på varför kvinnan behöver oss. Fortsätt kampen!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-16 21:39:00
|
|
Sara |
Du har så rätt. Jag stöter på precis samma saker varje dag och blir alltid lika nedslagen, men jag reser mig alltid upp för det är i de dagliga striderna som vi vinner kampen. Attityder förändras inte över en natt men lite i taget bryter vi ner dem. Fortsätt kämpa!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-16 22:57:00
|
|
Christopher |
Jag tycker det var väldigt sant som du skrev. Ordet feminist har fått en extremt negativ klang. Jag tänker på exakt den personen du skrivet om när jag hör ordet, vilket är synd. Några få puckon får stå som exempel för alla andra.
Dock tycker jag att feminist borde vara något som är självklart. Alla som är riktiga feminister behöver alltså inte springa runt och skrika ut att de är det, utan bara agera förnuftigt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-17 09:42:00
|
|
Martin F |
Håller med allt fullt ut och nickar oroväckande många gånger. Bra text.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-04-17 14:12:00
|
|
gift med en feminist |
Ok, ok. Helt politiskt korrekt liksom nästan alla kommentarer. Du har SÅÅ rätt i ALLT du säger. Nästan alla tycker naturligtvis så. Jag också. Det tar lite tid att förändra saker och ting, men det mesta lutar åt rätt håll. I Sverige i alla fall.
Men vad ska vi göra åt de extremistfeminister som förstör för oss alla genom att skapa en nidbild??
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-04-17 14:33:00
|
|
Christer H |
Du anar nog att feminismen har fel, och därför känns det så jobbigt. Jag har aldrig tyckt det vara jobbigt att stå för det jag anser vara rätt. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-04-17 16:21:00
|
|
Per Olsson |
Stå på dig! Fortsätt kämpa, fortsätt skriv bli aldrig tyst. Som Jonas Gardell sade, var en skrikande fisk! Läs gärna min artikel om manlig feminism. Den är lit egammal nu så man får nog söka på den! Hejhej... /Per
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-04-18 09:12:00
|
|
Kent Davidsson |
Håller inte alla med dig jämt? Stackare! Det kan bero på att du som feminist 1. säger dig vilja ha jämställdhet. 2. räknar upp alla de sätt på vilka kvinnor är "förtryckta". 3. bortser ifrån att män också kan vara "förtryckta" fast på andra sätt. 4. har svårt att undvika generaliseringar och luddiga uttryck som "patriarkat" och "strukturer". Den feminist som inte uppfyller 1-4 skulle jag ha viss respekt för. Jag har hittills inte träffat någon.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-04-21 18:04:00
|
|
Lina |
Du har rätt i det du säger, jag känner som du
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-04-23 07:56:00
|
|
Tomas |
Heja Sanna Linnea. Du lär dock bli tvungen att stå ut med andras gnäll på dig om du skall vara feminist. Det är verkligen på det viset; Ingen kommer att lämna ifrån sig makten utan strid. Vapnen i könskampen från männens sida är gnäll och förlöjligande av det som du sätter fingret på, det som de flesta väljer att inte se. Stå på dej ändå!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-04-26 10:11:00
|
|
Tovelove |
Yes! Där satt de
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-04-26 11:53:00
|
|
Hans-Lennart |
Jag tycker synd om dej som har det så jobbigt. Men du måste väl veta att alla har samma värde inför Gud? De som förtrycker oavsett om de är män eller kvinnor kommer att få sin del av skärselden. Det finns barn som måste prostituera sig för att få mat för dagen, det är så ledsamt alltihop, var skall vi börja i Pajala eller i Thailand? Alla har samma värde; om du inte är stormrik förstås då är det annorlunda förstår du.
|
| |