Inlägg #41: Postat: 2002-04-15 09:41:00
|
stumpen |
har du sett videofilmerna, bilderna och allt det andra? det verkar som du bygger din artikel på lögnerna i kvällstidningarna dagen efter händelserna... hannes var inte i närheten av polisen som sägs ligga på marken - vilket han dock inte gjorde. däremot håller jag med om att stenkastning definitivt inte är en bra lösning på problem. absolut inte.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2002-04-17 03:06:00
|
suz |
enda gången jag håller med dej, man går inte i demonstrationer och kastar sten ! poliser är til för att skydda oss och de vi valt till vår regering och vill vi annat så får vi säja så när vi går till val, bilder kan vinkla, filmer kan vinkla, men han kastade sten och inte i sjön utan under en demonstration !
sen at polisen var sterssd och kanske inte hade behövt skjuta det är en annan sak.jag läser inte hannes för jag vill inte ge bort min läsar röst.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2002-04-17 21:24:00
|
Sascha |
Hannes är åtminstone dömd för sitt handlande, till skillnad från den polis som skjöt honom och till skillnad från de poliser som också kastade sten, utövade våld, kränkte, förnedrade och frihetsberövade människor i Göteborg.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2002-04-19 06:41:00
|
Danneman |
"Receptet är väldigt enkelt: man ger dem en blomma, inte gatsten. Tror du att du hade fått ett hål i magen om du hade gjort så?" -Nej, kanske inte en kula, men åtminstone ett batong-slag eller två.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2002-04-19 07:00:00
|
Danneman |
Mikael: du vet mycket väl att skottet i fråga inte var i nödvärn. Lillpysen Hannes kastade stenarna som en kärring, och hade aldrig lyckats skada någon varesig han ville eller inte - vilket jag skiter fullständigt i. Polisen sköt antingen för att han var förbannad och ville ha lite hämnd för sin fallne kollega, eller så greps han av panik och handlade vårdslöst. Att Hannes med gummiarmarna utgjorde något verkligt hot är ju skrattretande, så sluta snacka skit nu.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2002-04-21 17:56:00
|
rebecca |
tror du verkligen på vad du säger? ge dom en blomma. jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag får se sånt. du har uppenbarligen inte varit nere och känt smaken av asvalt, för isåfall skulle du inte klämt ur dej nått så korkat. om du inte förstår vad vi andra har fattat är du välkommen att mejla mej.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2002-05-05 17:26:00
|
Jenni |
Man får väl gratulera till pengarna, Mikael! Det var du värd.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2002-05-07 16:43:00
|
Hannes Westberg |
Jag hade garvat åt din artikel om det inte var för att samma grundlösa anklagelse spreds av polisen dagarna efter- att jag skulle bli åtalad för dråpförsök. Detta var medveten disinformation. Det har aldrig nämnts igen av den enkla anledningen att det är fullständigt absurt. Och jag vet vad som hände med de som la sej ner på gräset på Vasaplatsen och skrek "ICKE-VÅLD!". De fick stryk av poliser som svarade- "Det är inte vi"...
|
|
Inlägg #49: Postat: 2002-05-10 11:09:00
|
Magnus Gustavsson |
Expressens bildserie stämmer inte! Det visade ju Mediemagasinet klart och tydligt. Men Michael väljer den version som passar hans åsikter och struntar i om den är sann eller inte. Ni som håller med honom gör likadant. Ni blundar för verkligheten.
|
|
Inlägg #50: Postat: 2002-05-19 21:37:00
|
jonny nilsson |
puss på dig.
|
|