Jag är stolt över att ha stått i vägen för en kula

Den här tråden diskuterar artikeln Jag är stolt över att ha stått i vägen för en kula.
Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #81: Postat: 2002-04-19 21:49:00
Anders Lagheim
Hannes!
Du säger i slutet av din artikel att vi ska välja sida.

Javisst- jag och det överväldigande flertalet svenskar har säkert valt sida, tycker säkert att mycket i samhället är fel och dåligt och vill förändra detta.
Men vi gör detta UTAN ATT BRUKA VÅLD. Det är möjligt, jag lovar dig, i Sverige och många andra länder har vi kunnat göra detta i flera hundra år.
Du är varmt välkommen att försöka göra detta du med.
Inlägg #82: Postat: 2002-04-22 16:12:00
JG
Vad har du att klaga på Hannes? Du kan tycka vad du vill. Du kan säga vad du vill. Du kan arbeta med vad du vill. Du kan skaffa hur många barn du vill. Det enda du inte kan göra är att bryta mot lagen. Det klarar de flesta människor av.

Jag tycker inte poliserna som sköt mot dig gjorde rätt MEN om inte du hade brutit mot lagen hade du aldrig fått en kula i dig.
Inlägg #83: Postat: 2002-04-22 21:03:00
kaya
"... and if I live, I fight, and so victory is born even in the darkest hours."
Inlägg #84: Postat: 2002-04-22 21:06:00
kaya
Till en början var jag skeptisk, men nu har jag insett att i Demokratin Sverige får man tycka vad man vill, bara man tycker rätt. Medias rapportering i frågorna runt din skottskada och EU-topp i allmänhet visar hur vinklad information vi i väst får oss till livs.
Inlägg #85: Postat: 2002-04-30 00:15:00
en annan blond terrorist!
tack hannes! din artikel var precis vad jag behövde, hade ju nästan tappat hoppet här...
ta hand om dej och fortsätt kämpa!
vi vägrar leva på knä, förstå det, ni andra som int har något annat för er än att klaga.
Inlägg #86: Postat: 2002-04-30 10:13:00
Bengt
Jag undrar varför Hannes inte själv deltar i den debatt han startade med sin artikel ? Har han inte tillgång till dator ? Sitter han på isoleringen efter att ha försökt starta ett fånguppror ? Vad händer ? Varför får vi inte veta ?
Inlägg #87: Postat: 2002-05-01 14:42:00
Kissinger
Kulan borde träffat i skrevet så att du inte skulle kunna fortbplanta dig.
Inlägg #88: Postat: 2002-05-03 10:40:00
Björn
Ni kommer aldrig bli 20000 demonstranter som marcherar mot Svenska Mässan, för er metodik att upplysa massan och nå nya meningsfränder är kontraproduktiv: våldet och maskerna och det du kallar radikalism, skrämmer bort - som du själv säger splittrar - de som ideologiskt annars ligger närmast er, och kunde formerat ett kollektiv röststarkt nog att höras utan våld. Ni gör det bara svårare för alternativa idéströmmningar att komma fram, folk fjärmar sig för de idéer de annars kunnat ta till sig..
Inlägg #89: Postat: 2002-05-07 10:45:00
Ramon
Hannes har inte flytt från en kommunist-diktatur, den saken är säker. Sverige är på tok för vänsterliberalt. Skulle Hannes artikel handlat om höger- istället för vänsterextremism, skulle han åkt i fängelse.
Så synd så stnd att han inte dog.
Inlägg #90: Postat: 2002-05-07 13:16:00
Christian
Så med din logik så är det enda logiska för mig som inte delar dina åsikter att med våld kämpa mot er? Det blir ju ett trevligt resultat av att flytta politiken till gatorna.
Inlägg #91: Postat: 2002-05-21 22:54:00
Hannes - tuff & känd
Kul att läsa en kändis krönika. Men Dag Vag sjunger faktiskt "Man måste lära sig att se i mörkret, annars SNUBBLAR man och bryter nacken". Bara så du vet till en annan gång. /Skojbeck, Dag Vag-citatens okrönte konung
Inlägg #92: Postat: 2002-05-26 13:17:00
Lollo
du är klok. du har rätt. jag önskar att jag kunnat stå vid din sida där i göteborg. tyvärr var jag annorstädes då. det är nu allt börjar hända. det är nu revoultionen kommer. intressant fakta: mao sa att kommunismen och revoultionen är som en naturlag, den kommer att ta över och krossa kapitalismen totalt. idag kan man nästan inte annat än att skratta åt honom.
Inlägg #93: Postat: 2002-06-04 11:26:00
Lisa
Poliser är vanliga människor, människor som har valt sitt yrke med hopp om att bekämpa brott och hjälpa sina medmänniskor. Jag gillar inte inställningen där man beskriver poliser som blodtörstiga monster som VILL göra andra människor illa. Vi är alla människor. Varför gör vi varandra så illa, är inte det den frågeställningen som är viktigast? Måste man välja sida, med demonstranterna eller polisen? Jag vill inte välja.
Inlägg #94: Postat: 2002-12-06 15:11:00
sphincter
Jag ar srolt over att jag utan universitetsexamen ha lyckats att bli borsmaklare med en arslon pa over 1,5 miljoner kronor i ett frammande land. Nar dagen skymmer, vem tror du folk har mest respekt for?
Inlägg #95: Postat: 2002-12-10 10:00:00
Sara
När blir Hannes frisläppt? Han är förresten inte en martyr för oss utan en symbol för vår kamp mot kapitalet o Sveriges rättsliga skitsystem!!! Men är det nån som vet när han kommer ut igen? Om han nu inte är ute redan...
Inlägg #96: Postat: 2003-01-04 00:47:00
Josef
En Gudabenådad önskan vore att få se Hannes Westberg personligen be poliserna han slängde sten på om ursäkt ... samt att han skulle få tillbringa tid på en uppfostringsanstalt !
Inlägg #97: Postat: 2003-01-11 19:10:00
Jessica Schiefauer
Westberg skriver: "Att höra nyliberaler tjafsa om icke-våld är som att se en missionär läsa högt ur bibeln medans han piskar upp en inföding. Men på en punkt håller jag med dem - våld föder våld. Det är ju det vi sagt hela tiden."
Trycker man ner något med våld måste man hålla det nere med våld. När vi ser hur våld föder våld föder våld, hur kan vi då tro att receptet för att ta oss ur ett underläge är MER VÅLD? och Hannes, jag är så glad att du lever!
Inlägg #98: Postat: 2003-08-06 22:49:00
Nicke Persson
Bra att du fortsatte ditt politiska engagemang i alla fall, och inte blev för rädd för att fortsätta. Måste vara en chockupplevelse att bli skjuten...
Inlägg #99: Postat: 2004-03-19 17:28:00
Folke Ullberg
Det är så jävla patetiskt att ni kallar er själva för revolutionärer. Vad hjälper det en barnarbetare om ni krossar rutan på Nike-butiken på avenyn? Tror ni ärligt talat att regnskogarna eller globaliseringens offer tar er på allvar. Ni gick ner till avenyn för att få en kick genom att mucka med polisen. Era åsikter må vara sunda och ni verkar ganska belästa men att lägga sin energi på att kasta sten leder ju inte till annat än avsky från de som tjänar på att höra era argument.
Inlägg #100: Postat: 2004-09-15 16:59:00
Martin
Jag har tänkt över min värderingar och ideal riktigt noga, och gjort mitt val. Den dagen skulle jag vilja ha varit polis, försvarat staten och dess system. Gjort samma sak som er...fast lagligt!
Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...