|
Inlägg #61: Postat: 2002-04-12 16:20:00
|
|
Anders Linnard |
Usla kommentarer. På samma sätt som media bedrev osakliga hatkampanjer under EU-toppmötet så härjar osakligheten bland kommentarerna. Det kan bara betyda en sak: Hannes har mer rätt än ni vill erkänna och det gör er rädda och förbannade. Skakar han om er bakom datorskärmarna? Bra. Ni har suttit där och småfist tillräckligt tillräckligt länge nu.
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2002-04-12 17:27:00
|
|
tomas |
jag tycker att alldeles för få blev skjutna..
kastar man sten på polisen så ska man räkna kallt med att bli skjuten, så jävla enkelt är det.
polisen är sveriges ordningsmakt, stenkastare är bara anarkister. dö för fan, dö!
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2002-04-12 18:16:00
|
|
Katarina |
Tycker det är så jävla skönt att så många här verkar läst tidningarna, tittat på tv och lyssnat på radion!
Så att de har kunnat skapa sig en verklig uppfattning, menar jag. Som VI som var här i göteborg när det hände. Varenda snubbe från söder till norr är ju tydligen experter på vad som hände de där dagarna....Inte på länge har så många människor blivit så blåsta...på sanninge
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2002-04-12 19:02:00
|
|
Johan Lundberg |
SE-Banken får stå till svars för U-ländernas lidande. Ni för inte ut politiken på gatorna, ni mördar den och använder dess misshandlade ansikte till att rättfärdiga era handlingar. Med vilken rätt dömer Ni SEB? Enligt vilken lag? I vilken domstol? Erkänd av vem?
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2002-04-12 21:59:00
|
|
Jonatan Holmgren |
Jag har en simpel fråga till Hannes Westberg; Är du för demokratin och de demokratiska rättigheterna?
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2002-04-12 23:12:00
|
|
Annapia Johansson |
"Den som är stark måste vara snäll" sa Pippi Långstrump 1947.
Polisen i Göteborg var mycket stark men inte mycket snäll. Det är pudelns kärna.
Kram och hälsningar till dig Hannes!
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2002-04-12 23:41:00
|
|
Fredrik Brandberg |
Det vore mycket begärt med en avbön från Hannes sida, men artikeln i sig är ett mått på hur starkt det sociala trycket är på en person i rånluvevänsterns snäva kretsar. Inte kan man väl ta en sådan insnöad person på allvar. Säger jag som är så vidsyyYYyynt :- Hannes är en tragisk marionett, fångad i hans kula som livselixir. Jag unnar människor annat att leva på.
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2002-04-12 23:55:00
|
|
Mika |
Din artikel är inget annat än jävla svammel. Så länge jag har mat och tak över huvudet så kastar jag inte sten på någon. Du är en idiot. Vem fan bryr sig om u-länderna? Och om DU bryr dig, åk dit för fan, men sluta förstör för oss andra.
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2002-04-13 02:26:00
|
|
Magnus |
Patetiskt svammel och rökridåer. Hannes, jag vill börja med att göra klart att det var helt rätt av polisen att skjuta dig. Om skottet hade varit dödande så hade du kanske fungerat som ett avskräckande exempel, men tyvärr blev det bara en liten martyr som sitter och skakar galler. Din artikel ger en bättre inblick i dig och ditt störda jag än någon tidningsartikel hittills har gjort.
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2002-04-13 12:24:00
|
|
Patrik |
Jag står på Polisens sida, varför ska dom stå och ta emot massa sten med sköldar bara för att ni är förbannade på några andra högre maketer.
Om ni vill protestera med effekt så använd hjärnan nästa gång, ni förlorade bara massa respekt sist.
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2002-04-13 14:28:00
|
|
Miggs |
Ärligt talat Hannes!
Dina "15 minutes of fame" måste gå till världshistorien som de mest illa förvaltade.
Sjukvård säkert 100 påsar blod ifrån donatorer och rättshjälp ville du gärna ha av samhället du så uppenbart föraktar. Vek ideologisk förankring, illa skolad, dålig utbildning och klent förstånd.
Du behöver mer hjälp av samhället - prova med statsvetenskap eller komvux, men för din egen skull - var mycket tyst om dina insatser för samhällets utveckling.
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2002-04-14 09:05:00
|
|
Johan Rydberg |
När Hannes och hans övremedelklasskompisar fadern överläkare och modern textilkonstnär haft sitt roliga med att krossa skyltfönster,plundra butiker, kasta sten och skrämma vanliga människor på gatan i Göteborg fick Juanita och Siirka-Liisa från Hammarkullen städa upp efter herrskapspatraskets framfart.
Är det din insats för arbetarklassen, Hannes?
Du borde inte skylta med din infantilitet, dumhet och ditt människoförakt.
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2002-04-14 09:05:00
|
|
Johan Rydberg |
När Hannes och hans övremedelklasskompisar fadern överläkare och modern textilkonstnär haft sitt roliga med att krossa skyltfönster,plundra butiker, kasta sten och skrämma vanliga människor på gatan i Göteborg fick Juanita och Siirka-Liisa från Hammarkullen städa upp efter herrskapspatraskets framfart.
Är det din insats för arbetarklassen, Hannes?
Du borde inte skylta med din infantilitet, dumhet och ditt människoförakt.
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2002-04-14 16:37:00
|
|
Jenni |
Spelar det någon roll att Hannes pappa är överläkare? Hans yrke har väl knappast nå´t med Hannes att göra? Tack gode Gud att Hannes inte valde att bli ännu en av kidsen på Ötermalm som viftar med pappas plastkort. Sån finns det så att det räcker.
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2002-04-14 17:24:00
|
|
tobias |
se på det här: Länk: svt.se http://www.svt.se/granskning/video/2001/1120/gbg2.ram Länk: svt.se och döm därefter om det var ett dråpförsök eller inte. och polisens agerande runt hela cirkusen. och skit i att JJ är en jobbig reporter och lyssna på budskapet.
|
| |
|
Inlägg #76: Postat: 2002-04-14 17:45:00
|
|
Bosse |
Tror du att du är någon sorts hjälte Hannes? Bara för att du kastat några gatstenar mot polisen. Varav en av poliserna låg utslagen och medvetslös på gatan. Nej en sådan som du kan aldrig bli hjälte du är bara en destruktiv och patetisk figur. Hjältar är sådana som kämpar för sina medmänniskor och inte emot dem.
|
| |
|
Inlägg #77: Postat: 2002-04-15 13:15:00
|
|
Lasse Thn |
Det mest tragiska i dessa diskussioner om Gbg är de som skriver att "det är synd att inte polisen träffade bättre", "slöseri med donatorpblod" och andra stolligheter. Inte nog med att folk kastade sten på varandra och en person blev skjuten ....dom är besvikna att händelsen inte utmynnade in ngt ännu mer tragiskt, nämligen att ngn dog. Ja med sådana människor i Sverige så undrar jag vart vi är på väg....
|
| |
|
Inlägg #78: Postat: 2002-04-16 08:09:00
|
|
Gunnar Bucht |
Om du nu är så stolt, varför stod du inte för det i rätten?
|
| |
|
Inlägg #79: Postat: 2002-04-18 11:58:00
|
|
Charlotte Svärdström |
Hannes med kompisar är välkomna till min utställning: Före och efter EU-toppmötet, Hagabions Kafé 20/4.
"Skotten i Göteborg" oljemålning 90x130 cm.m fl foton och tavlor till salu och beskådan. Hälsningar i kampen, Charlotte
|
| |
|
Inlägg #80: Postat: 2002-04-19 17:24:00
|
|
Martin |
Hur många från arbetarklassen kastade sten i Göteborg? Hur många från arbetarklassen blev vettskrämda av stenkastandet? Tack för att ni lyckades skrämma bort folk. Det är det enda eran s.k kamp lyckades uppnå!
|
| |