Jag är stolt över att ha stått i vägen för en kula

Den här tråden diskuterar artikeln Jag är stolt över att ha stått i vägen för en kula.
Showing page 2 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #21: Postat: 2002-04-10 06:55:00
Flemens
Tycker att du har rätt i sak, men redan dom gamla Baader & Meinhof försökte på sjuttiotalet göra det rånarluvorna gör nu, fast lite mer våldsamt. Dom ville samma sak, och provade att forcera fram en fascistisk stat men det lyckades inte att några få tycker det, räcker inte för förändring pga att man inte kunde tänka längre än näsan räckte, och eftersom den taktiken redan är provad, så verkar inte luvorna ha särkilt långa näsor.
Inlägg #22: Postat: 2002-04-10 09:02:00
Stolt Göteborgare
Inte visste jag att du kan ordbajsa oxå,jag menar förutom att du kunde kasta sten,runka in public, samt förstöra för dina medmänniskor.
Be vakten kasta nyckeln så slipper vi andra dig.
Inlägg #23: Postat: 2002-04-10 09:04:00
Ralf
Vanligt vett: "Tänk först, gör sen"

Hannes: "gör först, kom på en bra story, skriv en artikel och gör dig själv till hjälte sen"
Inlägg #24: Postat: 2002-04-10 09:07:00
Bengt
Patetiskt dravel från en överklasslyngel som kommit snett i livet.
Var tacksam över att du nu får utnyttja vår fina humana kriminalvård!!
Inlägg #25: Postat: 2002-04-10 09:40:00
Tore
Att det finns människor som är beredda att ta till våld, pga frustrationen över samhällets utveckling tycker jag säger mer om dessa människor än om samhället.
Inlägg #26: Postat: 2002-04-10 09:42:00
Tore
Att det finns människor som är beredda att ta till våld, pga frustrationen över samhällets utveckling tycker jag säger mer om dessa människor än om samhället.

Tror man att man får medhåll för sina åsikter om man tar till våld är man bra naiv.
Inlägg #27: Postat: 2002-04-10 11:25:00
Bengt
Kanske finns det möjlighet att få psykoterapeutisk behandling i fängelset?
Jag tror att Hannes behöver bearbeta sin papparelation.
I hans artikel kan man skönja tecken på en oidipal konflikt.
Inlägg #28: Postat: 2002-04-10 11:50:00
gisela
så glad jag blir att du sitter i fängelse. du representerar inte folket, du är bara dum. tyvärr verkar du också vara fullkomligt avskärmad och hjärntvättad, som att du aldrig kommer att verkligen lyssna på vad någon meningsmotståndare tycker. du har ju redan bestämt dig - du fattar hur det är, ingen annan gör det. riiight.
Inlägg #29: Postat: 2002-04-10 12:26:00
Kalle Kula
Karljäveln har helt rätt. Det kommer alltid att finns snorungar som protesterar mot mamma, eller vad det var han skrev.
Inlägg #30: Postat: 2002-04-10 12:47:00
Fredrik Johansson
Det är interessant att dessa "självutnämnda förkämpar" för demokrati och solidaritet är så villiga att ta till våld, tvång och hot för att uppnå sina mål. Kanske skulle dessa mäniskor må bra av att undersöka vad demokrati egentligen är. De metoder de själva tycks benägna att använda är ju faktiskt typiskt facistoida, att genom våld skaffa sig inflytande över ett legitimt demokratiskt samhälle som de dessutom suger ut det gottigaste ur utan att ge någonting tillbaka.
Inlägg #31: Postat: 2002-04-10 13:15:00
Michael Lundahl
"Huliganer skapade inte demokratin".

Länk: aftonbladet.se

Gunnar Frediksssons artikel är det bästa motgift som finns mot sådana som Hannes som utnämner sig själva till demokrater och hjältar. Sett i det stora perspektivet har sådana som Hannes ingen plats i demokratins historia annat än som dess fiender och sabotörer.
Inlägg #32: Postat: 2002-04-10 13:22:00
mattias
Du är en förvirrad liten snorunge! Dina sjuka idéer får bara uppmärksamhet på grund av att ni använder gatstenar för att uttrycka dem. Om du anser att det är rätt att bruka våld mot alla som inte håller med dina åsikter är du en Fascist Hannes, inget annat!
Inlägg #33: Postat: 2002-04-10 13:27:00
Jesper N
"Varför fick Attac en kvart ! med Persson? Därför att makthavarna är jävligt rädda för kravaller. Allt blir så verkligt då"
Några andra anledningar till att man vill undvika kravaller är t.ex. att budskap från eventuella fredliga demonstranter försvinner något som beklagas av riksdagen, oskyldika riskerar att skadas, skattepengar går åt till återuppbyggnad, etc. Dessa anledningar framstår för mig som mer rimliga än att politiker skulle vara rädda för att allt blir verkligt.
Inlägg #34: Postat: 2002-04-10 13:47:00
Jois
Ett gott råd. Om du inte ens en som "är" något försöker utropa sig själv till martyr. Gud så patetiskt. Det gamla ordspråket om att kasta sten i glashus får plötsligt en ny dimension. Ha ha ha.
Inlägg #35: Postat: 2002-04-10 13:48:00
SHQ
haha. Trasproletariatets protagonister håller sig med talskrivare.....om några år har sossarna sugit upp dig med.
Inlägg #36: Postat: 2002-04-10 14:03:00
Robban
Varför så bitter Hannes?
Är det möjligen att du har förlorat organ, har en bajspåse på magen som gör att du nu häver ur dig detta?
Skyll dig själv!
Har sett filmen, du borde ha förstått bättre!
Inlägg #37: Postat: 2002-04-10 14:32:00
Niclas Blomströmer
Synd att kulan missade de vitala delarna.
Inlägg #38: Postat: 2002-04-10 14:47:00
David
Tror inte jag sett så många dumma och kommentarer på sourze någonsin. Kan nån ge vettig kritik till artikeln.
Inlägg #39: Postat: 2002-04-10 14:52:00
AMN
att kasta gatsten är elakt, men jag förstår ändå varför så många gick så långt. en upptrissad stämmning leder till våldsamheter, och det var inte bara från demonstranternas sida. jag kan inte ärligt säga att jag hade betett mig snällt och fredligt om jag hade varit i göreborg, trots att jag tycker att det borde vara det främsta målet.
Inlägg #40: Postat: 2002-04-10 15:30:00
::menace
För er som missat det så kan jag meddela att Janne Josefssons inslag i Uppdrag granskning har blivit fällda av Granskningsbyrån som partiska......
Showing page 2 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...