19 år och trött på skiten

Den här tråden diskuterar artikeln 19 år och trött på skiten.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-06-03 09:56:00
Johannapanna
öööööööööh gnälltupp...
Inlägg #2: Postat: 2002-06-03 09:59:00
fredrik också nitton
Lär dig, ryska, spanska, franska, italienska och typ kroatiska. Då får du fem helt nya dimensioner.

Om du inte orkar eller har lust att börja på något sådant.
Gör dig av med allt onödigt du har, och res bort och skaffa nya vänner.

Använd aldrig mer internet. Tänk bara på att inte frysa, vara mätt, vara torr, vara nöjd. Tänk inte på någonting annat. Men skicka vykort som alltid är positiva...till din mamma.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-03 10:07:00
Lena V
Du har kommit i svackan, unge man, och grubblar över meningsfullheten. Den dåliga nyheten är att du till och från förmodligen kommer ner i den igen. Den goda nyheten är att du förmodligen kommer att gå stärkt ur dom och sedan vara redo för att med förnyad kraft samla nya minnen igen. För det är nog det som är själva meningen; att samla nya minnen som bränsle, istället för att leva på dom gamla. Krya på dig.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-03 10:10:00
Anette
Känner igen mig.
Jag ser smma saker överallt där jag tittar.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-03 11:10:00
Michael Lundahl
Aha... om du är såpass ung, då begriper jag helt plötsligt dina tidigare utbrott mot allt och alla. Som någon uttryckte det hela tidigare: "Im not young enough to know everything". ;

Som tröst: Du har inte alls varit med om det mesta. Men ur mycket du kommer att vara med om i framtiden bestämmer du själv. Om du däremot deppar ihop och fastnar på din häck... då kommer det inte att hända. Your choice! :
Inlägg #6: Postat: 2002-06-03 11:13:00
X-man, 25 med meningslöst arbete
Lycko som haft ett tacksamt jobb, Im still waiting...
Inlägg #7: Postat: 2002-06-03 11:26:00
Peter H
Nitton år och fortfarande i puberteten? Ta dig ur den till att börja med.
Inlägg #8: Postat: 2002-06-03 11:27:00
Peter H
Nitton år och fortfarande i puberteten? Ta dig ur den till att börja med.
Inlägg #9: Postat: 2002-06-03 11:30:00
GX
Det är synd om Navid Modiri, han är 19 år och har reedan sett allt. Är det inte konstigt att alla tonåringar känner likadant? Hur många i åldersspannet 25-30 jag och några till! känner likadant? Inte så många, förmodligen för att man med lite mognad inser att världen inte är bara svart och vit och att det kanske finns lite mer bortom den horsiont man hade som 19-åring....
Inlägg #10: Postat: 2002-06-03 11:55:00
Anna N
Har kännt likadant men plötsligt dras man in i något nytt. Man träffar kanske en gammal kompis på stan som ska göra ditten och datten och man hänger på och det ena ger det andra som ger det tredje och plötsligt upptäcker man en ny värld som man aldrig förr har anat.
Våga ta chanserna! Förstelna inte! Våga jobba mindre och lev enklare!
Inlägg #11: Postat: 2002-06-03 11:59:00
Mikael V
Ser mig själv, igen! Var trött, uppgiven, rädd, trodde jag visste allt i mitt utanförskap. Det blev inget Hollywoodslut, men det är ganska OK. Nu är jag trött, uppgiven, rädd och tror jag vet en hel del i mitt utanförskap. Då, den gången, kallade vi det "tjugoårskris". Nu kallar jag det "att vara människa". Fortsätt med det Navid!
Inlägg #12: Postat: 2002-06-03 12:44:00
johanna P A
Skaffa dig barn, daa orkar du inte och hinner inte grubbla saa mycket!
Inlägg #13: Postat: 2002-06-03 12:46:00
Äldre med erfarenhet
Du är bara sen i utvecklingen. Om ett par tre år kanske du har kommit en liten bit längre. Får man hoppas för din del.
Inlägg #14: Postat: 2002-06-03 13:06:00
Chrille
När jag nu såg på allt vad som händer under himmelen, se, då var det allt fåfänglighet och ett jagande efter vind. Pred. 1:14, 1917 års översättning - angående sökande efter mening utan Gud.
Inlägg #15: Postat: 2002-06-03 13:29:00
Håkan
Res ut till tredje världen, där kommer du inom en timme få starkare känslointryck än du någonsin hunnit samla ihop framför TVn eller på chartersemestern under din blott 19 åriga tid på jorde
Inlägg #16: Postat: 2002-06-03 15:43:00
Susanne Gräslund
Börja med lajv - levande rollspel! Du kommer att få chansen att pröva ett annat liv än ditt eget varje gång. Själv har jag just varit på en uppsättning som gav en 48 timmar intensiv känslokick. Det är sådana upplevelser som gör att man känner att man lever och nu vill jag bara krama hela världen. Rekommenderas.
Inlägg #17: Postat: 2002-06-03 17:34:00
Johan
Börja odla en trädgård. Se till att alltid vara snäll mot alla. Skaffa barn. Lägg dig på en äng och njut av livet och att du är i din kropp. Sluta jaga kickar. Börja med att bara vara. Ta ett djupt andetag och andas ut. Slappna av. "Relax and float downstream" som Lennon sa.
Inlägg #18: Postat: 2002-06-03 19:24:00
Erik den store
Mitt enda råd: ut och res! Den dagen du besökt världens alla länder accepterar jag att du påstår dig ha varit med om allt, men tills dess - icke! :
Inlägg #19: Postat: 2002-06-03 23:37:00
Blind Boy Grunt
Kör på bara. Men vänta inte att många håller med dig -- även om de ibland känner likadant. Genom att du påtalar fåfängligheten och människors låghet och hur ångesten närs av människors förutsägbarhet slipper de flesta tänka på det och ställer sig tryggt i opposition, för vid din utsaga tycker de att de ser precis hur fel du har. Du gör dem en tjänst. En lite stum dialektik. Men det är inte svart eller vitt. Alltihopa.
Inlägg #20: Postat: 2002-06-03 23:47:00
erik de vahl
Navid. Det här provocerar mig fruktansvärt. Mer än allt annat du skrivit. Jag är också nitton och att du är less på att leva... ta livet av dig då för fan! Det skulle jag ha gjort om jag kände som du. Visa att du inte bara sitter och vräker ur dig skitsnack. Du är ju för fan bäst.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...