USA:s krigsmakt, äntligen hjältar?

Den här tråden diskuterar artikeln USA:s krigsmakt, äntligen hjältar?.
Inlägg #1: Postat: 2002-04-04 17:44:00
Christer H
Förvisso är "hjältar" oftast en mediakonstruktion. Men icke dess mindre förde bombningarna, som du skriver, till att ett förslavat folk blev något friare. Det är nog så viktigt att påtala det! Att vinna freden återstår och här behövs fler "hjältedåd". Mvh CH
Inlägg #2: Postat: 2002-04-04 19:34:00
Lars
Jag tror att befrielsen av Afghanistanfrån talibaner innebar mycket mycket huvudbry för vissa som har den nästan religiösa ävertygelsen att USA är Ondskan och att deras president därmed är Djävulen. Samma motstridiga känslor drabbar förmodligen USA-vänner när landeteller deras krigsmakt bär sig illa åt, som med CIAs inblandning i Pinochet-kuppen.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-04 19:40:00
Lars
För övrigt, om det fanns ett VM i politiskt korrekthet, då skulle väl "tala illa om George Bush" var en av grenarna? Konstig personfixering tycker jag!
Inlägg #4: Postat: 2002-04-04 21:07:00
Flemens
Eh, nu ska vi inte glömma att USA bombade inte Afganistan för att befria folket där, dom bombade som hämd för WTC-attacken. USA står för amerikansk frihet och inget annat. Varför inte ta in lite andra vinklingar än det aktellt & rapport visar, t.ex. på: Länk: zmag.org
Inlägg #5: Postat: 2002-04-05 11:19:00
Greger
..."speciellt med alla uttalanden som följt på Afghanistan-krisen med utpekning av andra "terrorist"-länder."

Mitt hjärta blöder för de "oskyldiga" ledarna i diktaturerna du nämner.
Laddar...