|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-04 11:19:00
|
|
Zemmi |
Du ger visst inte upp... Är det en hjärntvätt du har försökt dig på ? Jag för min del har en helt annan bild av dagis, dels sedan min egen tid där 20 år sedan. Men det har naturligtvis skett en förändring där, precis som överallt annars. Men jag har också praktiserat och jobbat på dagis i flera omgångar. De flesta barn är harmoniska och älskar att vara där deras vänner är. Personalen vet hur man handskas med barnen, så inga problem där heller.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-04 13:19:00
|
|
Sanna Parkell |
Jag tycker mig ana en viss avundssjuka gentemot dagens kvinnor som har möjlighet att göra både och - skaffa barn och fortsätta arbeta. Presentera förslag på andra lösningar istället för att försöka ge oss mammor dåligt samvete. Du lyckas inte med mig iallafall, mina barn är hos dagmamma och mår förträffligt bra!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-04 13:20:00
|
|
Martin |
Men ge dig! Barn kan fara illa både hemma och på dagis. Dina ständiga inlägg om hur hemskt dagis är jag gick på flera dagis och trivdes mycket bra på alla och hur ondsinta feministerna är har ingen annan verkan än att du själv framstår som ensidig och lätt störd. Blev du månne sådan av att vara hemma med mamma?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-04 13:36:00
|
|
Ingemar |
Det finns ett alternativ till massproduktionsdagis: Dagmammor! Vi hade vår äldste hos dagmamma tills han var lite över två och lillebror föddes... men vi fick slåss för det! Kommunen hade en tydlig strategi att utrota dagmammorna. De fanns inte med som alternativ, utan man fick böna, be och kräva för att få det som eventuellt fanns.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-04 14:11:00
|
|
Zemmi |
Nu har jag spanat lite på dina andra texter, t ex "Avslöja feministerna!" och insett att det inte är någon idé att argumentera... Vi är helt enkelt uppvuxna i olika generationer, med de värderingar vi lärde oss där. Som tur är står min generation på tur att ta över!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-04 15:07:00
|
|
Fredrik Vargas Friberg |
Jag har en gång i tiden praktiserat på dagis. Jag har vänner som jobbar inom dagis etc. 1 Det underliga i artikeln är att du först håller med, men sedan vänder på steken o säger tvärtom. 2 Feminist kan du vara oavsett vilken klass du tillhör.
3Sverige som samhälle är en snedvriden snopp som både består av den gemensamma och den privata sektorn, vilket leder till snedvridna problem som en sektor får betala vilket är den gemensamma- forts: svar 1
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-04 15:15:00
|
|
Mia |
Tänk om vi som vill, fick vara hemma de första tre åren med barnet och få den summan som det kostar samhället med dagisplats, som vårdlön. Om man har en sjuk anhörig så kan man få anhöriglön. Varför kan man inte få anhöriglön för att vårda ett friskt barn? Då skulle det ju bli mer plats på dagis för de kvinnor som inte kan eller inte vill vara hemma.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-08 09:16:00
|
|
Stefan Hallgren |
Jag utvecklade sömnsvårigheter under min heltid på dagis från 2 års ålder, och dem dras jag fortfarande med.
Stefan H
|
| |