Älska era fiender

Den här tråden diskuterar artikeln Älska era fiender.
Inlägg #1: Postat: 2002-03-29 21:45:00
Sten O Andersson
Barndomen och dess minnen har en särskild dramaturgi. Plågoandarna har andra minnen kanske som Kalle som en hyvens kille, kanske dåligt samvete kommer upp eller oförätter som man själv varit skyldig för kommer upp...
Inlägg #2: Postat: 2002-03-29 22:25:00
Mikael V
Det är precis såhär det borde vara. Egentligen. Din text borde brännas in i varje människas medvetande. Jag är på din sida!
Inlägg #3: Postat: 2002-03-30 01:10:00
Mika
Jag har själv en kompis som blev mobbad i sin barndom av en jugge. Hur han än försöker tränga ut minnena av honom så går inte det. Han tänker på fanskapet minst en gång om dagen. Själv är min filosofi enkel. Fiender UTROTAR man. Tills intet finns kvar.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-30 01:38:00
Tompan
"Är förlåtelsen den enda vägen? tänk om man löste alla problem med kärlek istället för rättvisa. Om hela världen förlät varandra, hur skulle det se ut? I en vacker bakgård vänder Bush några biffar på en grill medan hans barn leker med Bin Ladins barn och Bin Ladin själv berättar lite om Afghanistans sevärdheter för presidentens fru."

För "amerikansierat" slut, annars var den bra. Men jag förlåter dig, Filje ;
Syns nån dag snart!
Inlägg #5: Postat: 2002-03-31 22:51:00
solveig
Har haft stunder av ljuv hämnd men inte blev jag bättre människa för det. Att tänka "Förlåt dem ty de vet inte vad de gör" hjälper faktiskt bra! konsten att kunna gå vidare.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-02 15:29:00
Vivi-Ann
Underbart, Filip. Vilken härlig värld du beskriver!!! Jag önskar också det vore så. Det är skönt, när man kan förlåta oförrätter. Har själv blivit mobbad. Ja, jag har förlåtit, vill inte slösa min energi på att hata eller på att vilja hämnas. Må så gott från Vivi
Laddar...