Inlägg #1: Postat: 2002-03-29 22:32:00
|
Carl Fredrik Wettermark |
Bra artikel, även om jag tycker du är lite hård mot Anna Lindh, som trots allt tagit till ganska skarpa ordalag vid ett par tillfällen. Givetvis inte tillräckligt skarpa, men ändå...
Frågan jag ställer mig just nu är hur Israels krav på Arafat att göra något åt terrorismen rimmar med deras uttalade vilja att isolera honom fullständigt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-29 22:56:00
|
zico |
mycket bra skrivet!!! europas dåliga samvete får palestinierna betala för. israel står över alla lagar, de begår värsta brott utan ingripande från omvärlden. usa, medlaren, är så partiska, pro israeliska, vilket är ingen bra förutsättning för att medla fram en rättvis fred. vi måste bojkotta israel, eu borde införa sanktioner mot israel så länge landet bryter mot mänskliga rättigheter och internationell lag.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-30 09:33:00
|
Sten |
Israel har steg för steg visat sin rätta natur föromvärlden. Hade en oerhörd status -45. Men varje FN-soldat som kom tillbaka till Sverige var omvänd och arabvän. Så har det fortsatt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-30 14:30:00
|
stephan wagner |
"Judarna har haft svårt att samexistera någonstans med någon under hela deras existens. Detta kan inte bero på Arafat, palestinierna eller ens på islam."
Jaha. "Allt är judarnas eget fel".
Det har man hört förr. Och det är lika obehagligt varenda gång.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-31 23:33:00
|
Cykero Hormas |
Myket bra skrivet, jag tycker att det även är viktigt att framhålla USAs ställning i denna drama. USA fortsätter att ge stora summor pengar till Israel och vapen. Om Ariel Sharon hade varit muslim hade USA förklarat honom "Osama" för länge sen och utfört sanktioner emot honom. Det är sorgligt att se hur stor del av världsfreden hotas av religoner. Jag vill avsluta med att detta kommer att sluta med många oskyldiga människors död, oavsett religon. ////Cykero Hormas////
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-02 16:29:00
|
erik andersson |
faktum är att sionismen, som ligger till grund för staten israel, är i grunden rasistisk och självgod.
lika självklart som att romer ser ner på oss gadjos vitingar, är det att israelerna ser ner på "mindre vetande" araber.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-05 12:46:00
|
SHQ |
Har du inga andra strängar på din lyra än retoriska poänger, vändande på stekar och kryptofascistiskt israelhat?
|
|