Inlägg #1: Postat: 2002-03-25 15:55:00
|
Hasselbergarn |
Pippirull är inget annat än ren skär dynga! Hassan-wannabes som inte har vad det krävs för att vara roliga med stil.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-25 16:25:00
|
Sten O Andersson |
Fint att du kämpar mot den sortens journalistik. Som fd frän arbetsmarknadsjournalist kunde du nog ta dem.Sen undrar jag hur bra ditt jobb är för ärligheten och demokratin och den seriösa journalistiken. Bufflar som blir mys-Torsten, framgår som positiva, lovar framtidsutsikter men levererar inget. En del makthavare typ socialstyrelsen låter bara munnen gå. Är de tränade eller otränade?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-25 16:25:00
|
Emma |
hata alla bluffisar!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-25 16:57:00
|
Emre |
Blää på dig.DU får väl skylla dig själv för det du gjorde!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-25 18:11:00
|
Flemens |
Naturligtvis var det oproffessionellt av medimag. att göra ett töntinslag, när dom kunde gjort en bra Wallraf för att synliggöra vilka effekter "medieträning" har på den allmänna opinionen, om det finns medieträning för att manipulera allmänheten eller för att makthavare ska få ut sitt budskap så rent som möjligt. Det hade varit intressantare oc mer produktivt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-25 19:18:00
|
DHC |
Om det du säger är sant, är det fruktansvärt oetiskt av Mediemagasinet att bete sig på detta vis. Jag förstår dock deras intresse för medietränare, eftersom det kan te sig som ett tvivelaktigt yrke. Därför är jag intresserad: hade du ställt upp på en intervju om de sagt vad saken egentligen gällt?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-25 21:30:00
|
DO |
"Jag har fakturerat SVT på två timmars förlorad arbetstid..." snåljåp.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-26 08:24:00
|
tobias |
jag har inte hört talats om att pippi rull samarbetar med emdiemagasinet, men personligen tycker jag samhällskritik blandat med humor kan vara genialt. Hade de angripit dig som privat person så hade det varit en helt annan sak. Men ett lysande exempel är deras tidigare alster när de frågade om chefen för direktreklam inte hade något emot att få en massa reklam oönskat och när han svarade nej så tömde de ett helt lastbilsflak med reklam över hans brevlåda
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-26 10:29:00
|
David |
Men slösade dom bort din värdefulla arbetstid? Det var väl för hemskt.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-03-26 12:48:00
|
Staffan Huss |
Det verkar vara dags för en och annan i mediabranschen att fundera på det där med etik och moral. Bakom Wallraffande ska helt andra motiv ligga och slutresultatet blir något helt annat. Talesättet "Behandla andra som du vill bli behandlad själv" tål nog att tänkas på. Hoppas du får in pengarna!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-03-27 13:26:00
|
Johan |
Underbart att fakturera dem för förlorad arbetstid. Kan tänka mig att de inte vill betala dock, men driv det så långt det går!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-03-27 14:12:00
|
Lagvrängarn, ej släkt med Robinsson-Emma |
Fakturan ska dom ha, så är det bara.
En god policy är dessutom att ha ett eget färdigt formulär redo som alla intervjuare måste skriva på, angående vilket media de representerar, syftet med intervjun, samt för att säkerställa att du får godkänna filminslag eller text före publicering/sändning.
Så kan man i lugn och ro stämma brallorna av dom sen om det blir för mycket improvisationer.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-03-27 20:48:00
|
Johnny |
Stryktålig var du knappast...
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-03-29 16:40:00
|
gisela |
vad är det du gör? alla verkar veta men jag vet inte. jag kanske missade det? annars, förklara gärna.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-04-03 22:48:00
|
Jonas |
Paul, du är en makthavare. Du lider knappast av att nån driver med din yrkesroll. Det är mer synd om dem som hela tiden felciteras, misstolkas och kränks av RIKTIGA journalister, dvs "allsköns amatörer under falsk flagg som är ute och intervjuar".
|
|