|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-22 10:09:00
|
|
TeGeCe |
Att järmförelser mellan sionism och nazism sårar dig är beklagligt men du borde kanske öppna ögonen och se varför den jämförelsen görs. Att du säger att du inte tänker diskutera frågan säger en hel del om hur blinda ni Israeler är. Sionismen är en fascistisk ide. Tanken på att judar ska ha någon slags rätt till Palestina pga att deras religiösa skrifter utpekar dem som ett Herrefolk är en tanke som är fascistisk i grunden. Detta är fakta som du inte kan ignorera.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-22 10:51:00
|
|
milton |
bra skrivet!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-22 11:37:00
|
|
Christer H |
Hur kommer det sig, att det mot Sourze regler, godtas önskan om anonymitet i detta fall? Här framförs ju bara en ganska substanslös partsinlaga av en svensk-israel?,? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-22 11:59:00
|
|
Kent Davidsson |
Du kanske hade fördragit att palestinierna hade tunga stridsvagnar, modernt utrustade elitsoldater, attackhelikoptrar och attackflyg samt ekonomiskt och ploitiskt stöd av USA. Vad hade då hänt i ditt kvarter?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-22 12:34:00
|
|
Zeid |
Det som exploderar i din kvarter är desperationen som Israel har skapat i och med sin brutala ockupation. Det är denna ockupation som har skapat människor vars mänsklighet har försvunnit genom år av förtryck och förnedring. Terrorismen är en produkt av denna brutala israeliska politik, och inte tvärtom. Detta krig handlar inte om Israels säkerhet eller överlevnad, det handlar om de israeliska illegala bosättningarnas säkerhet och överlevnad.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-22 12:37:00
|
|
Zeid forts. |
Dessa bosättningar sprider sig som cancer och tar allt mer av palestinierans jord. Sedan Sharon kom till makten februari 2001 har det införts 34 nya bosättningar, enligt Peace Now. Även många israeler börjar vägra att delta i denna smutsiga krig, alltmer soldater vägrar tjänstgöra på de ockuperade områdena. Det kan inte blir en fred om inte ockupationen upphör. Då får både du och alla i omårdet trygghet och värdigt liv.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-22 17:39:00
|
|
Anders |
Boooom! sa det och blodet skvätte runt på husväggarna och imorgon säger det Booooom! igen för ni fortsätter att skylla på varandra och ingen, ingen har rätt att klaga på pappa israel för att pappa israel vill förvandla palestina till mellanösterns egna lilla disneyland.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-22 18:15:00
|
|
Anna Li |
Jag tycker vi lägger skulden där den hör hemma; Europa och USA som efter krigsslutet kunde komma med en så absurd idé att "ge bort" ett land vi inte ägde för att kompensera illdåd som begåtts på eurpeisk mark.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-22 20:29:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Forst, mig veterligen ar Sourze nu en av mkt fa eller enda publika forumet dar texter fran israeler o palestinier direkt fran kriget kan skriva vad som hander. Mycket bra av Sourze att erbjuda alla dessa manniskor att skirva pa Sourze det kanns otrligt verkligt att fa lasa saker direkt fran er.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-03-24 22:35:00
|
|
Johan |
Palestinierna och Israelerna är lika delaktiga. Palestiniena spänger bussar medan israel occuperar landområden och likviderar palestiner som strider helt mot de mänskiliga rättigheterna om att alla anklagade har rätt till försvar.
Det finns ingen god eller ond sida.
"gud som haver barnen kär
se till mig som liten är
se till mig och mitt gevär
herre i ditt rike"
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-03-24 22:36:00
|
|
Johan |
Palestinierna och Israelerna är lika delaktiga. Palestiniena spänger bussar medan israel occuperar landområden och likviderar palestiner som strider helt mot de mänskiliga rättigheterna om att alla anklagade har rätt till försvar.
Det finns ingen god eller ond sida.
"gud som haver barnen kär
se till mig som liten är
se till mig och mitt gevär
herre i ditt rike"
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-03-30 01:39:00
|
|
Cykero Hormas |
Äro icke Judarna lika hemska som Nazisterna varo mot eder?
Nej, Judarna äro ondare och brutalare.
Inte nog med att de dödar barn och oskyldiga, de även tager deras hem. Med skydd av djävulen och vapen som delas ut av eder.
|
| |