Det "goda" ligger dock inte i att den skulle vara smaka bättre än andra glassar, utan att de som köper den ska tro att de gör en god gärning eftersom pengarna glassen inbringar tillfaller Stadsmissionen.
Men är glassen så "god" som Stadsmissionen påstår? Skulle denna verksamhet verkligen vara en god gärning, då skulle väl pengarna tillfalla de människor stadsmissionen utnyttjar i sina bidragsansökningar och tiggerikampanjer med parollen "att de hjälper utsatta". Att sälja denna glass skulle till exempel kunna vara en ypperlig chans för många av samhällets utstötta att kunna etablera sig på arbetsmarknaden. Men istället väljer Stadsmissionen att ge arbeten till redan etablerade människor i olika bemanningsföretag.
Vilka är det egentligen Stadsmissionen syftar på då de säger sig vilja hjälpa hemlösa och andra utstötta?
Av Rolf Nilsson 15 jun 2010 13:27 |
Författare:
Rolf Nilsson
Publicerad: 15 jun 2010 13:27
Ingen faktatext angiven föreslå
Politik, &, Samhälle, Socialt, Politik & Samhälle, Socialt, stockholms, självgodaste, glass, flesta, kanske, sett, stadsmissionens, nya, försäljning, stockholms, godaste, glass, missat, detta, säljs, glassen, rosa, bilar, åker, omkring, säljer, godhetens, namn | föreslå
Artikeln är inte placerad. föreslå