sourze.se

Reklamen tar över

"Om jag ska kolla resultaten på Målservice så måste jag först genomlida att titta på en resebyrås hela utbud. Snart kan man inte skilja nyheter från reklam. Trovärdigheten är noll."

Jag har sedan några år tillbaka slutat köpa kvällstidningar. Det är många som följt mitt exempel.

Aftonbladet och Expressen blir allt desperatare. Läsarna uppmanas i varje fråga att redovisa sin åsikt genom att klicka på alternativ eller att själva skriva yttranden. Journalistiken blir allt torftigare. "Sjärnan i blåsväder" lyder en rubrik i Aftonbladet. I båda tidningarna måste man styra musen om man går in på deras webbplatser. Annars börjar en uppspelning eller ett reklamerbjudande som man inte kan stoppa på annat sätt än genom att släcka ner datorn.

Reklamen börjar nu ta över även nyheterna. Om jag ska kolla resultaten på "Målservice" så måste jag först genomlida att titta på en resebyrås hela utbud. Snart kan man inte skilja nyheter från reklam. Trovärdigheten är noll.

Även här på Sourze blir reklamen allt besvärligare. Man behöver knappt skriva en rad förrän erbjudanden om allt från skrivhjälp till massage eller kontakter erbjuds.

Är det början till slutet?


Om författaren

Författare:
Sten O. Andersson

Om artikeln

Publicerad: 09 mar 2009 13:01

Fakta

Ingen faktatext angiven föreslå

Plats

Artikeln är inte placerad. föreslå

Dela artikeln

Länk till artikeln: