Det är en klyscha, men den är sann. För det är ju faktiskt så. Sex säljer. DU luras inte oss att läsa om sex, men du gör det. Aftonbladet anklagas för att vara sexistisk av rabiata feminister, Slitz får stora grupperingar emot sig, och Sourze, ja Sourze.
Trots att tidningen är överrepresenterad av arga feminister, så handlar de flesta rubriker ändå om sex. De rubriker som innehåller en enda anspelning på det sexuella, ja, de artiklar blir genast mest lästa, och "heta".
Sedan finns det människor som tycker om att exponera sig i skrift, genom att betala 300 spänn för att sedan kunna skriva obegränsat med texter som har anspelningar anspelningar på både det ena och det andra. Det är värre än vad kvällstidningarna gör, för DU betalar ju faktiskt för att få skriva det.
Det intressanta är trots allt att se hur läsarsiffrorna stiger när en kvinnlig skribent skriver om string, eller kanske ett avbrutet samlag. För det är väl det DU gillar att läsa.
I den så kallade "Redaktionella redigeringspolicyn" på Sourze, som når de som skriver så står det princip att man ska vara en duktig pojke/flicka och nu absolut inte använda ord som anspelar på könet. För då kommer Sourzes duktiga textredigerare och ändrar lite i din artikel så innehållet blir aningens relevant.
Detta tar nog priset av det dåligaste som jag skrivit, men DU och jag kan slå vad som att jag får mer läsare denna gång än i mina andra 4 artiklar.
Lurad.
Av Kristoffer Palgård 14 jun 2002 11:26 |
Författare:
Kristoffer Palgård
Publicerad: 14 jun 2002 11:26
Ingen faktatext angiven föreslå
Artikeln är inte placerad. föreslå