sourze.se

Världen är sig lik i bilannonserna

Kom att tänka på en annons i tidningen Metro förra veckan: "Bilföretag söker glada tjejer för kul helgarbete".

Jojo! Av annonsen framgår att de vill ha värdinnor som delar ut broschyrer, kör fram bilar, eventuellt leker med barnen fast menar de inte spelar med benen? Helt enkelt gör besöket hos bilfirman "till en trevlig upplevelse för kunden" jo, det stod så. Och igen "Är du rätt tjej för oss?"

Inte ett ord om bilintresse, kunskaper etc. Det kunde väl vara ett "kul" helgjobb för alla möjliga ungdomar, inte minst bilintresserade. Dessutom studsade jag på att de i och med annonsen dessutom verkar utgå från att kunden är en man och därmed minskar sin egen marknad.

Well, well - världen är sig lik, det är bara bilmodellerna som förändras.


Om författaren

Författare:
Titti de Verdier

Om artikeln

Publicerad: 26 okt 2001 13:34

Fakta

Ingen faktatext angiven föreslå

Plats

Artikeln är inte placerad. föreslå

Dela artikeln

Länk till artikeln: