Saab-krisen: GM bör prisas inte risas
SAAB hade varit nedlagt redan 1989 om inte GM gått in. Bara under perioden 2001 -2008 har man skjutit till 22,5 miljarder. Utan GM hade SAAB gått i konkurs flera gånger om.
Värna om din ätt
"Nej, att ha samma efternamn och vara släkt med varandra på långt eller kort håll, kan ju vara roligt i sig, men än roligare vore det med en total sammanhållning svenska folket emellan, likt sammanhållningen som invandrare är mer än måna om."
Om kolonialismens betydelse
Om kolonialismen var bra eller dålig för kolonierna tvistar de lärde. För Indien var den nog mest av godo och i Burma helt av ondo. För Afrika trots allt mest av godo.
Om att skjuta mygg med kanon
Jag har aldrig gillat att stora klår de små.
