Om du dör mamma, då tar jag livet av mig
"I taket lyser stjärnorna" är tung! Det är tufft och bitvis fullständigt omöjligt att hålla tillbaka tårarna. Tre generationer kvinnor lever en tragedi men filmen lyckas ändå måla bilden i nyanser, blandade färger med skratt och glädje.
Om att förena nytta med nöje
Man kan verkligen fråga sig om Björn Borg och Ingemar Stenmark gjort nån nytta. Att de dessutom stack till Monaco med pengarna var dålig stil. De borde ha jobbat inom vård, skola och omsorg i stället.
Kan en man könsdiskrimineras?
Män kan i händelse av krig tvingas offra sina liv för den svenska staten, bara för att de är män. Men enligt SSU, Ung Vänster, KDU och Värnpliktsrådet är detta alltså inte diskriminering av män - utan det är, som alltid, kvinnorna som det är synd om.
Om självmordstankar: Min obehagligaste upplevelse
När jag såg programmet "Uppdrag granskning" ikväll om självmordssidor på internet, så kom jag att tänka på den enda gången som jag över huvud taget har funderat på självmord.
Om Jerusalem, staden som inte kan dö
När man närmar sig staden Jerusalem, från öknen eller från Jeriko eller från havet, ser den ut som om den satt på världens tak.
Åsas spalt: "Hon är för tråkig i sängen!"
"En familjerådgivare som vi besökte en gång sa: Om det hade funnits ett piller som ökade den kvinnliga sexlusten så hade jag varit arbetslös i dag."
