|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-18 11:19:00
|
|
christer kyreus |
snärtig fråga, David. Och hot, hot!
Alltså man måste inse att USA gör mycket gott i många sammanhang, över hela världen. Jag är ingen USA-hatare. Och samtidigt: det är skrämmande hur HOLLYWOOD får blir en förtäckt propagandacentral
för amerikansk imperalism och kommersialism, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-18 14:39:00
|
|
David |
Ja det är skrämmande. Det som gör mig mest rädd är att en gång i tiden svalde jag skiten utan att blinka. På 80-talet såg jag filmer som, Rambo, Top Gun, Best of the best etc. och tyckte dom var skitbra. Jag var ju inte så gammal då så det var kanske inte så konstigt. Men det betyder att det förmodligen sitter en massa kids och helt förbehållslöst sitter och sväljer skiten dom visar i dag.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-18 15:11:00
|
|
Sten O Andersson |
Ngt liknande händer i den svenska valrörelsen. Vid en viss tidpunkt bör man sila vad som presenteras i media. Allt är lobbying, placering utgående från partiernas valhandböcker. Debattartiklar insändare, vanliga program, nyheter.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-20 16:29:00
|
|
mikael |
Jag tycker att man borde ställa upp hela Hollywood mot en stor vägg och skjuta dem en och en, så får man stopp på denna vannsinniga filmtvångsmatning.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-21 09:49:00
|
|
KYREUS |
Svar till Mikael 4: Om Du vill ha ett seriöst bemötande, kanske Du istället för dumheter kunde komma med n å g r a argument.
mvh KYREUS
|
| |