Aftonbladet, TV4 & Sourze: en röra?

Inlägg #1: Postat: 2002-03-18 13:06:00
SHQ
Det var ett adekvat inlägg i debatten om sourze var en revolution så var Belinda Trotte och Ann är då......

Kom du hem säkert i Lördags.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-18 13:11:00
Marcus P
Stavfelet i ingressen får Sourzes praktikanter eller vem det nu är som lägger upp texterna stå för. Jag har aldrig i hela mitt liv stavat "gamla" med två m. Ifall nån skulle klaga.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-18 13:16:00
Mikael V
Instämmer. Visst luktar det svågerpolitik emellanåt. Och det luktar inte gott. Och på tal om politik, löften? Vart tog Anns visioner vägen? Har jag missat dem på något vis? Kom de i fredags? Or R they still under production? Ann?!
Inlägg #4: Postat: 2002-03-18 14:47:00
Fredrik Jung Abbou
Jag ar benagen att halla med. Jag tycker det vore snyggare om man bara erkande att: Ja, vi ar manniskor och vi paverkas av vara kontakter och har lika mkt lasta dorrar o skit i bagaget som i andra branscher. Vi ar manniskor, vi ar subjektiva till en viss grad. Men istallet kommer du som vanligt fa ngt tjaffs om att "styrning existerar inte, lasarna styr allt" Hihihi den e alltid lika kul att fa i fejjan!
Inlägg #5: Postat: 2002-03-18 16:33:00
Lena V
Kliar dig mellan femte och sjätte kotan.: Angående "all reklam är dålig reklam" och slutklämmen - vi köper skiten - så är det med blandade känslor. När ska man blunda och strunta i högt delge sin åsikt? Säljer man då alltid ytterligare den vara man klankar på? Ett dilemma som är ganska intressant att grunna över.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-18 17:03:00
Ann Söderlund
Sourze var att förklara att de så kallade tjejprogrammen Silikon och Bitch minsann var minst lika feministiska som Belinda Olsson och andra "mediafeminister". Med andra ord startade hon sin karriär med ett frontalangrepp på Sourzes förra chefredaktör. forts.
Inlägg #7: Postat: 2002-03-18 17:32:00
Peter
Vill inte låta överdrivet naiv, men det kan ju vara så att men den bakgrund du beskriver har hon kunskap om just de ämnena, och därför väljer hon att föra fram dem. Bara en teori.
Inlägg #8: Postat: 2002-03-18 17:33:00
Marcus P
DEMENTI: Ann Söderlund har inte arbetat på Cosmopolitan. Det var ett faktafel från min sida. Info om vilka tjejtidningar hon jobbat på är dock bortplockade från den text som åtföljer ledaren. Undrar varför.
Inlägg #9: Postat: 2002-03-19 00:04:00
Anna Li
Du är långt ifrån rörig utan glasklar och intressant. som vanligt frestas jag att tillägga och sällar mig till ryggdunkarklubbe
Inlägg #10: Postat: 2002-03-19 09:31:00
Olof Öberg
..och bakgrundsmusik till detta fina alster skall förstås Meja stå för "Its all bout the money. Its all bout the dum dum.." Men vad bryr jag mig. Jag kommer inte att titta på nämnda program om det inte aviserats i förväg att någon har nitat journalisterna som "skämtar" Du regerar Bert!.
Inlägg #11: Postat: 2002-03-20 16:38:00
Anna E
Ofrånkomligt irriterande. Kan inte glömma bort att även vi spelar på samma fiol när vi ger uppmärksamhet åt varandra, åt det vi kritiserar och att det vi bryr oss om marginaliseras.
Inlägg #12: Postat: 2002-03-20 18:06:00
Någon
Håller med, när Ann Söderlund försvarade BITCH föll hon helt i min aktning, Detta program som faktiskt är värre än VR för denna tidning kan ha en och annan vettig artikel men BITCH är bara sån skit. Unga kvinnor framställs som om dom är totalt utseende- och sexfixerade. Så onyanserat och enkelspårigt.
Inlägg #13: Postat: 2002-03-22 09:29:00
Dan
"ursäkta röran" är ju briljant! Såg premiären igår, skrattade så jag grät när de totalförnedrade Robinson-Emma gång på gång utan att hon fattade det. Jag ska nog inte skriva vad jag tycker om henne... Visst var det en total ripoff på brittiska Trigger Happy TV, men mkt bättre än Pyjamas och usla JackAss.

"Treblinka, class of 45"
Laddar...