Inlägg #1: Postat: 2002-03-16 09:46:00
|
milton |
kankse är det det här med avsaknaden av bakfyllan som är problemet. Alkohol tar ut sitt pris och när man varit ute och vaknar upp dagen efter är det ju inte som att man vill ta en drink..
Alkohol har ett pris som uppmanar till eftertanke. Canabis saknar detta.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-16 10:40:00
|
Abel |
Där sa du det. Alkoholen har ett pris som manar till eftertanke - organiska skador på hjärna, hjärta, lever, njurar etc etc.. Cannabis skaknar detta, då biverkningarna är milda och övergående. "Bakfyllan" eller "avtändning" som det annars kallas för ex amfetamin, vittnar snarare om drogens ökade risker och de skador den orsakar på kroppen. Som sagt, cannabis saknar detta.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-16 11:45:00
|
Pga rådande världsordning hemligt |
Visst något "straff" utdelar den inte förutom märkbart sämre minne, men å andra sidan tror jag på att man är herre över sitt eget öde och bör få göra som man vill.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-16 13:12:00
|
tvingad till anonymitet |
man är herre över sitt eget öde och bör få göra som man vill så länge man inte skadar andra, jag tycker det där sista alltför ofta glöms bort, men cannabis skadar ju inte andra.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-16 13:14:00
|
tvingad till anonymitet |
man måste även komma ihåg att precis som man kan ta en öl eller två eller råsupa så kan man ju göra likadant med cannabis. att ta en liten mild joint efter jobbet en hård dag ser jag inte som något missbruk och jag tycker inte heller man kan jämföra det med att ta en öl varje dag. man kan inte jämföra alkohol och cannabis rakt över alltid.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-17 02:12:00
|
JJ |
Cannabis försvinner inte ur kroppen på länge, ett par dagar efter att man rökt kan man få en backlash. Vet en kille som flera dagar efter han rökt fick en backlash och plötsligt knappt kunde hitta hem fast han bor i en liten stad, Tänk om busschauffören du åker med plötsligt får en backlash.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-17 20:29:00
|
Hasch-jocke |
Nej, man kan inte få en flashback som det kallas av att röka marijuana. Däremot är det möjligt med mer entheogena preparat såsom exempelvis LSD-25 och Psilocybe Cubensis magic mushrooms. Men det är ingen som har antydit om legalisering relaterat till dessa substanser. Ni måste debattera på fakta gott folk; annars är det lönlöst.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-18 08:09:00
|
milton |
Jag hävdar fortfarande att fördelen med Alkohol över andra typer av droger är att den är omedelbart straffande i och med bakfyllan.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-18 12:25:00
|
Anders |
Milton, du har ett märkligt perspektiv på det hela. Att ta droger är en synd - och för detta ska man straffas? Eller?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-03-18 17:15:00
|
JJ till Hasch-Jocke |
Kanske heter det flashback ursäkta men man kan visst få det av hasch. Även författarinnan Lena Holfe som hade hand om barns som hamnat snett nämner i sin bok att hennes "barn" plötsligt kunde sitta och vara påtända vid em-kaffet fastän dom bevisligen inte varit utom dörren. Dom hade fått en flashback på hasch och inget annat.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-04-07 12:20:00
|
Abraham |
Ojjdå, har Lena Holfe nämnt något om flashbacks? Jag tror att jag just fick en...
|
|