Inlägg #1: Postat: 2002-03-14 12:08:00
|
i |
Ursäkta, men du kommer händelsevis inte ifrån Norrland?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-14 13:11:00
|
Jesper N |
Eftersom Hasselberg håller med Elisabeth måste det vara fel på alla kritiker, det är ju klart. Det skulle också kunna vara så att E:s artikel är så långt upp på läktaren att kritiken uttrycks på samma ställe av bara farten. Hela artikeln andas samma intellektuella eftertanke som när min gamla mormor tyckte att man inte skulle tvinga palestinier att bo i hus eftersom de trivdes bäst i tält i öknen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-14 13:28:00
|
Jörgen G |
Eller som Stefan Ljungkvist sa som SIDA-chef i en sketch: -Jag förstår inte varför de svälter i Afrika, mat som är så gott...
Du H, hur gammal ska man vara för att "ha den livserfarenhet ett liv utanför skola ger"?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-14 14:23:00
|
Hasselbergarn |
Se diskussionen under ingemars artikel.
Vissa kritiker låter erbarmligt ovetande och naiva här. Att ge sig på en sån här harmlös grej, utan offer, är snudd på tvångförmynderi. "Tyck som mig annars e du dum i huvudet"- luktar det av alla kritiker här. Att påstå att de inte är skillnad mellan manlig o kvinnlig strip och dess publik tyder på rent skärt oförstånd...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-14 14:55:00
|
Flemens |
Hasselbergarn: Jag tror nog dom flesta är upprörda över den här människans hyckleri.
btw du säger ju själv: "Tyck som mig och Elisabeth annars e du naiv, oerfaren och är oförståndig"
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-14 16:45:00
|
Jörgen G |
Att kritiken låter naiv kanske beror på att resonemanget i artikeln är så urbota korkat att man kippar efter andan när man ska kommentera den...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-14 19:30:00
|
HAsselbergarn |
Flemens, felformulerat av mig då. Folk får tycka vad de vil men med vilken rätt är de så fördömande i en sån här bagatellartad fråga? Kvinnorna i trakten fick uppenbarligen vad de ville ha och alla berörda var nöjda. Ingen var tvingad at gå dit och nästa gång kommer det antagligen vara fullsketet med folk. Folk får vara hur naiva och oförståndiga som helst i de här piss-sakerna men måste de vara så fördömande.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-15 03:02:00
|
erhm.. |
på vilket sätt skulle det varit annorlunda om det hade varit kvinnliga strippor?.. inget tvång där heller, och männen i publiken får lika så vad de vill ha - alla berörda nöjda. vidare ser jag ingen som helst substans i din kritik om fördömande, då det var precis vad du själv gjorde så fort du gav dig in i debatten.. eller menar du att det av någon underlig metafysisk anledning föreligger en väsentlig skillnad där med?..
|
|