|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-13 16:58:00
|
|
Sskalle |
Jag hade fortsatt i varge fall.
Glöm heller inte bort vad graffiti egentligen handlar om. Din frihet som målare att själv välja vart du skall måla. Graffiti SKALL VARA OLAGLIGT.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-13 16:59:00
|
|
Sskalle |
Graffiti är en konstart som ingen skall be om. Den skall bara finnas oavsätt om folk gillar den eller inte. Hur glada blir ni inte när ett målat tåg dyker upp? Skit glada blir ni. Varför blir ni glada? För att det var oväntat. Hur stor spänning är det att komma till p-annalagligt hus i malmöDu vet redan att det kommer finnas målningar där. Hur kul är det???????
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-13 16:59:00
|
|
Sskalle |
Om vi målare hade varit intresserade av laglig väggar.... Hade vi uppnåt det genom att sluta måla olagligt. Det är så demokrati fungerar. Ingen politiker kommer att sammarbeta med erkanske vänsterpartiet men dem är ju heller inte så demokratiska så länge ni inte tar avstånd från det ilegala målandet. Man kan inte sitta o säga "Jag vill ha lagliga väggar.....men tills dess vi får väggar målar jag olagligt"
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-13 21:49:00
|
|
John Tähtinen |
5-10Hur insatt är du?Dessa svar som kommer upp är mer eller mindre helt idiotiska. Jag känner runt 40-50 aktiva målare.Det är en hel del.Jag känner en hel del stora målare som sammanlagt kostar miljoner om året. Dom vill måla lagligt.Flera av dom skulle till och med sluta måla olagligt. Att sluta måla ser dom inte som en valmöjlighet eftersom dom älskar det.?Nej det finns en kärlek mellan måleren och färgen som inte går att få bort!Ni kan få bort graffitin lika mkt som ni kan få bort kärleken.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-13 23:03:00
|
|
rf |
sskallle är väl en färsking som vill vara rebell..
|
| |