Kvinnlig striptease är inte kränkande

Inlägg #1: Postat: 2002-03-13 18:07:00
Florence
hehe jo just det...!!! hälsa Elisabet 1 om hon råkar droppa in på..."Snoppen"....*skrattar* hon tycker ju inte att manlig stripp är kränkande så detta borde väl falla henne på läppen!!!???
Inlägg #2: Postat: 2002-03-13 18:23:00
Sten
Man får förstå att källarmästarna vill ha litet folk. O va fan i Storuman. Bara tjejerna är fasta i hullet så. Många karlar som kommit till åren nöjer sig ju med filmjölk och ..Man skall väl kunna ha det litet trevligt när man går på krog. Annars kan man ju titta på filmen från melodifestivalen..
Inlägg #3: Postat: 2002-03-13 22:21:00
Elin
bäste ingmar, vad är det för fåfäng tro som säger dig att det inte är kränkande trots att folk gillar det? vi lär oss att gilla det och alla människor som inte gör det av ekonomiska skäl gör det för att de gillar att posera, varesej de är kvinnor eller män. för övrigt vill jag säga att stritease inte har ett jävla dyft att göra med förhållandet kvinna/man emellan.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-14 10:07:00
Hasselbergarn
Det du har missat Ingmar, är att världen inte är konsekvent. Så "likadana" är inte män o kvinnor idag, så enkelt är det iten att vara jämlik. Man kan se på saker på olika sätt. Betraktarens öga vettu och kvinnor har inte riktigt samma ögon som män. Elisabeth har många poäng i sin text om man tar världen för vad den är och inte för en teoretisk modell fylld av konsekvens och förnuft.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-14 13:09:00
Christer H
Jag kan bara hålla med. Ingemar, du är en jämställdhetens riddare!Lite ofint att "stjäla" en text så rakt av, men otroligt effektiv för att påtala hotellchefens inkonsekvenser.
Mvh CH
Inlägg #6: Postat: 2002-03-14 16:23:00
Ivan
Bra skrivet!
Inlägg #7: Postat: 2002-03-16 10:35:00
Carolina19år
Ursäkta men det är faktiskt skillnad... Om en kille tar av sig kläderna blir det roligt och man skrattar. Tar en tjej av sig kläderna blir det genast porrigt o osv. Ser ni inte skillnaden? Jag skulle inte ha något problem med kvinnlig striptease om det sågs på samma sätt som på manlig striptease. Varför tror ni att vi kvinnor tycker det är annorlunda. Det är inget vi bara hittar på för att jävlas med er. Utan det är för att det faktiskt ÄR annorlunda, tro det eller ej....
Inlägg #8: Postat: 2002-03-16 10:36:00
Carolina19år
Tänk att er dotter eller syster började jobba som strippa. Skulle ni då tycka att det var helt ok?.....Om min bror eller son började jobba som strippa skulle jag bara tycka att han hade bra självförtroende o hade väldigt starkt behov av att få visa upp sin kropp. Vilket jag skulle tycka var komiskt men ej förnedrande. Jag tror inte att ni skulle se på samma sätt om det var er syster eller dotter? Eller?!
Inlägg #9: Postat: 2002-03-16 19:17:00
Andreas
Vilket gnäll. Lite "förnedring" ska väl en karl tåla? Ta det som en man och gråt i duschen...
Inlägg #10: Postat: 2002-03-18 16:49:00
Peter
Om en man går på stripklubb och skrattar är han ett svin, troligen misshandlar han kvinnor på sin fritid. Om han går för att runkanåja är han en torsk, troligtvis pedofil och våldtäktsman. Går han för att han är nyfiken...yeah, right!
Inlägg #11: Postat: 2002-03-20 14:05:00
Trojan
Touché! :
Inlägg #12: Postat: 2002-03-21 18:46:00
Anders Lagheim
Fullkomligt lysande analys av ett inkonsekvent resonemang!

Kvinnlig OCH manlig striptease är förnedrande eller roligt, beroende på vem som gör bedömningen.
Därför är det inte bara inkonsekvent och urbota dumt att betrakta manligt/kvinnlig striptease på olika sätt. Det är dessutom ett naivt och omoget resonemang på sandlådenivå;..."om männen är äckliga och förnedrande när de tittar på nakna kvinnor så ska minsann vi kvinnor också vara äckliga och förnedrande och titta på nakna män".
Laddar...