|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-13 09:16:00
|
|
Sten O Andersson |
Jag beundrar ditt sätt att ta tag i dessa frågor och att få läsare till dem. respekt!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-13 09:56:00
|
|
SHQ |
En mycket bra serie och nu blir det i svågerpolitisk glasnost anda fem pennor på varje artikel. "Det här är gammal kunskap. Varenda företagare vet att medarbetare som mår bra presterar bättre, vilket leder till att företaget går bättre" I egenskap av företagare så instämmer jag men vad varje företagare inte vet är att presterandet, i ökad och bref form, till slut får dig att må dåligt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-13 15:50:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Bra kreativ avslutning. Speciellt punkt 1 skulle betyda otroligt mycket tror jag. Jag rostade 5 Souvlaki av fem mojliga via Sourze betygfunktion.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-13 16:02:00
|
|
Ingmar R |
Dina åsikter är väldigt självklara, men ack så nödvändiga att uppmärksamma. Bra gjort Marcus!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-13 20:26:00
|
|
Beatriz |
Du har gjort ett bra arbete!! Det är som du säger det är"dags att agera".Vi kan inte forsätta att blunda för problematiken. Vänligen Beatriz
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-13 22:35:00
|
|
Skuba |
Jädrar i havet. Skön snubbe!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-13 22:38:00
|
|
suz |
bara skumlaeser, blir frusterad naer jag inte kan svara :
ta bort alla bidrag och laat folk bo daer dom vill saa finns det ingen rasism laengre foer rasism bottnar i at andra har det baettre, aatminstonde min "rasism" alla som faar bidrag men jag fick aldrig naagra,min enda rasism jag har aer bidrags rasism :
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-13 22:41:00
|
|
suz |
palestisnk ingenioer som inte faar jobb, tror det aer skitsnack se bara paa ericsson dom har hur maanga nationaliteter som helst daer och var man kom ifran gjorde ingen skillnad ! jag var vael en av faa som var svensk daer ! det finns maanga hoegutbildde svensakr som inte far jobb, vad ska dom skylla paa ?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-13 23:09:00
|
|
Runar |
Vad menar du med "vår behandling av invandrare"? Vilka är det som är vi? Är inte alla invandrare eller hur var det nu?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-03-13 23:52:00
|
|
Klempa |
Lösningen på invandringen är ingen invandring alls.Löjliga halv lösningar och 16000 blir snarare 25000 och vem betalar.Statestik finns att få på "arbets invandringen".
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-03-14 14:27:00
|
|
Christer H |
Ditt "åtgärdsprogram" låter genomtänkt och vettigt. Och något måste göras, nu! Du nämner dock inget om nyrekryteringen, men det är ju delvis en annan fråga. Sen är tyvärr, sällan invandrare så direkt användbara i näringslivet oavsett utbildning som du påstår. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-03-14 14:40:00
|
|
James |
En bra artikel, med konkreta förslag, som avslutning på en bra serie. Snyggt jobbat Priftis.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-03-14 15:51:00
|
|
Florence instämmer i berömmet!!! |
Invandrad-Invandrarminister..SJÄLVKLART!!! Bra jobbat,vettig artikelserie med vettiga synpunkter..sen måste det ju till regering och riksdag..och vanligt fok så..det blir lite mer ACTION!!! Så verktygen finns ,nu är det bara att jobba!!! /mvh Florence
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-03-15 00:46:00
|
|
Per |
Håller med om det mesta du skriver, men det finns en sak som jag retar mig på. Till minister ska naturligtvis utses den som är bäst lämpad för jobbet, invandrare eller inte, man eller kvinna. Det har tyvärr blivit så på sistone att manliga politiker fått kliva åt sidan för mindre lämpade kvinnliga dito bara för att en regering "ska" bestå av lika stor andel kvinnor som män.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-03-18 20:13:00
|
|
Mika |
En blandning av ren rappakalja och hyfsade åtgärdsprogram. Om du inte fattat det MP så har systemet redan börjat krackelera. Och det där skitsnacket om att humaniteten går hand i hand med flyktingmottagandet är ju så krystat så att man garvar ihjäl sig. Herregud, ännu en multi-kulti-idealist. Oväntat nog kontrar du även med väldigt bra åtgärder, som tex bra svenskundervisning, kortare handläggningstider osv. Slutbetyget blir faktiskt hyfsat.
|
| |