Inlägg #1: Postat: 2002-03-12 14:13:00
|
Johnny |
Stockholms stad har så kallad nolltolerans. Graffiti, oavsett i vilken form får inte finnas inom stadens lokaler. Utställningen Sthlm Underground stängdes eftersom den innehöll graffiti på duk.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-12 21:53:00
|
Christer H |
Iofs upp till Stockholms stad, vad de vill tillåta eller inte i sina lokaler. Men laglig graffiti är "ingen" graffiti, därför att ytterst få vill betala för den. Och för att olagligheten är en väsentligdel av subkulturen. Så Sthlm Underground diskussionen gäller nåt helt annat. Mvh CH
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-13 18:25:00
|
kalle ku |
Duvet sthlm underground är inte den första "graffiti" utställningen/vägg som stängts. Och det är långt ifrån endast kommunala utan även privata initiativ som stängs, tex väggarna i källvesta och spånga som stängdes efter påtryckningar från div myndigheter.. så det kanske inte är helt off att påstå att "graffitin" är olaglig -sure kanske inte enligt lagboken men garanterat i praktiken.
Och vad du säger graffiti är och inte är är typ din åsikt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-13 22:36:00
|
John tähtinen |
Ch, varför kommer det sig att du säger emot dig själv? I artikeln av Britgitta Rydell mot lagliga väggar säger du att hon har helt rätt? Hon skriver även att allform av graffiti ska stoppas. Du håller med om det där. Nu går du och säger emot det? Varför gör du det? Kan du inte hålla reda på vad du tycker? Är du förrvirad? Sätt dig ner och tänk återkom när du vet vad du vill säga...fort--neda
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-13 22:38:00
|
John Tähtinen |
Läs lite mer om kulturen så inser du att basen är nått annat än tagsen... Eller varför inte sluta läsa och börja upplev. Innan du inte har levt med en omgivning som målar så är dina ord utan tyngd och utan visdom...
/Visdomsord av 4-D
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-14 20:15:00
|
Christer H |
Jag "lever med en omgivning som målar". I mitt område möts jag nästan dagligen av nytt klotter och saneringsfirmor i arbete. Min hyra har delvis höjts pga detta. enl bostadsbolaget Min närmiljö förfulas. När jag försökt hindra "konstnärer" i arbete, har jag blivit hotad till livet! Visdom...? Växupp! Mvh CH
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-14 20:54:00
|
Christer H |
John, jag har väl inte sagt nånstans att Rydell har helt rätt? Vill du eller någon annan tillhandahålla väggar att måla på kanoch vill inte jag hindra det. Däremot är jag tveksam till att kommunen skall göra detta. Och olaglig förstörelse kan jag aldrig acceptera. Mvh CH
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-21 16:35:00
|
Klempa |
Helt rätt grafitti är klotter helt enkelt.Skaffa ett målarjob eller bli en "riktig" konstnär med riktig duk och allt.Låter inte lika ballt..
|
|