Sionismens rasistiska metoder

Inlägg #1: Postat: 2002-03-12 14:16:00
Fredrik Vargas Friberg
Så vad skall man kalla Israels handlingar om inte rasistiska för? Inväntar svar. Mvh Fredrik
Inlägg #2: Postat: 2002-03-12 18:09:00
Ali Esbati
Israel är naturligtvis en rasistisk kolonialmakt. Om man systematiskt trakasserar, mördar och torterar människor enbart på grund av deras etniska härkomst - vad är det då om inte rasism? Ockupationen kan ju bara upprätthållas genom att man inte betraktar palestinierna som människor. Detta är rasism.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-12 18:18:00
Mikael P
Vad är "typiskt bittert SALT/EAP/CONTRA tugg"? Aldrig hört förut.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-14 13:15:00
SHQ
Nej Ali och Fredrik. Jag anser inte att Israel är raisistiskt eftersom deras krigföring och ockuppation vänder sig just mot areal snarare än en särskild grupp. Alla som står i vägen för den Israeliska stridsmaskinen råkar illa ut. Må det vara milis, Palestinier, Röda kors eller FN personal. Det luktar lite kryptofascism över detta.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-14 13:17:00
SHQ
Vill man tramsa vidare så är alltså PLO, PFLP och grabbarna rasister och antisionister......hmm kanske, kanske inte. Det jag menar är: Man skall vara försiktig att använda rasism som exempelvis Marx blev utmålad av Sirén snart betyder ordet ingenting alls.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-14 21:44:00
Roland Svensson
Rasism är idag urvattnat och omfattar det mesta från ogillande till stridbar rasförkunnelse,förmodligen för att det är lättare att använda än tex. hets mot folkgrupp.min rubrik har rötter i Durban konferensen Sionism-rasism, men jag åsyftar främst Israels metoder och dess verkningar
Inlägg #7: Postat: 2002-03-15 09:46:00
Felix D
rasism innebär inte att man slutar se en grupp som människor.då skulle det vara rasism när Stalin tog kål på krim tartarerna vilket är helt vansinningt att påstå. Rätt ord för rätt sak please
Inlägg #8: Postat: 2002-03-16 18:19:00
Joakim
Klart som f-n att dom är rasister, det har tyvärr staten Israel visat mer än en gång. Och om man påstår något annat så är man bara löjlig, riktigt jävla löjlig.
Laddar...