|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-12 09:55:00
|
|
Emma |
nej vad trist att finifiera gatans konstart... graffiti är anarki, graffiti är frihet! frihet att skriva måla klottra med färg, få fram ett budskap, gatans budskap. inte skriva med spritpenna på busstationen "emma waz här", utan snarare att måla ett helt jävla porträtt över en buss. konstanarkin kan aldrig fångas på en vägg! en del av den, visst, men den forstätter själv utanför den väggen för den är fri att göra som den vill.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-12 10:53:00
|
|
Christer H |
En artikel så full av fel.... Graffiti som "konstart" är inte förbjuden och skall inte förbjudas. Vad som är förbjudet är att göra något med någon annans egendom som denne inte bett om. Beställer någon detta måleri på en vägg, duk eller galler så är det upp till denne och ev. byggnadsnämnden Läs lite om graffitikulturen så inser du att de olagliga tagsen klottret utgör basen i denna subkultur. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-12 12:04:00
|
|
Karin |
Nej nej graffiti var möjligen 80-talets konstform.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-12 13:53:00
|
|
Q |
Hmm, tyvärr är det sällan "riktig" grafitti är snyggt, det har en tendens att se slarvigt och smutsigt ut. Men visst, så fort staten börjar betala en del av materialet för oss andra amatörkonstnärer är jag helt med på att skänka väggar!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-12 18:45:00
|
|
mig själv |
klotter är graffiti om ni nu e så dumma så att ni inte förstår det så är det erat problem
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-13 01:15:00
|
|
Walter Schneider |
graffiti inkluderar klotter.....osv
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-17 17:08:00
|
|
Calle |
Det blir aldrig konst att spraya bilder på tåg och väggar. Jag tycker klotter känns omoget och vilset. Skaffa ett liv. Börja spela i band, köp ett ritblock och en penna osv osv
|
| |