Man - sluta spela kompetent!

Den här tråden diskuterar artikeln Man - sluta spela kompetent!.
Inlägg #1: Postat: 2002-03-11 11:39:00
Jesper N
Mycket intressanta synpunkter!
Inlägg #2: Postat: 2002-03-11 13:01:00
Christer H
Lina; jag skulle aldrig själv kunnat uttryckt det så bra! Helt plötsligt håller jag med dig fullt ut. Vi får se vad Tobias svarar. Mvh CH
Inlägg #3: Postat: 2002-03-11 15:42:00
Sten O Andersson
Bra om något kan påverkas. Hormon/testoteron förespråkare gjorde 2 listor och frågade vad vi tyckte."En lista på goda och onda", sa jag. "Tycker du" sade den kvinnliga föredragshållaren troskyldigt.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-11 20:47:00
Tobias Löfgren
Tack för förtydligandet, metaforer är farliga saker! Och tack för att du gillade min lilla fundering till artikel.

Jag ska fundera vidare på några av sakerna du skrev som jag håller med om, och några av sakerna som Christer H skrev som kommentar till min artikel, saker som jag inte håller med om.

Om det trillar ur något vettigt ur huvudet på mig så skriver jag det här.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-12 10:16:00
SHQ
Tänkvärd artikel.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-12 10:23:00
Christer H
Konstit? Sist jag läste denna artikel hette den nåt helt annat.....Italienska handsydda,,nåt.
Och kommentarerna är äldre än artikeln! Vad händer? Mvh CH
Inlägg #7: Postat: 2002-03-12 14:00:00
Oskar S
Inga problem med självkänslan hos
A. linusson - hon kammar hem en artikel om dan! :-

det här var ju sånt jag efterlyste. Bra tänkt. Klarsynt. De där killarna som brölar järnet för att de har mindrevärdskomplex irriterar mig ur vettet. Du lyckas rentav åskådliggöra ett helt förbisett problem - att "makttjejerna" kanske egentligen också har en svikande självkänsla men löser den med en manlig strategi.
Inlägg #8: Postat: 2002-03-12 14:03:00
Oskar S
Nästa gång kan du fokusera mer på belöning också. Kom ihåg att aggressiva män och passiva kvinnor hela tiden blir bekräftade av samhället som norm och då MÅSTE du skydda dina barn mot den bilden - det räcker inte bara att uppfostra dem kärleksfullt, de kommer att bli alltmer fristående med tiden och dra sina slutsatser baserat på hur samhället ser ut.

Och det gäller att inse det - samhället påverkar. Allt påverkar oss, inte bara Kylies arsle på M-tv.
Inlägg #9: Postat: 2002-03-14 09:48:00
SHQ
"för det vi står för och är tillfreds med den nivå våra kunskaper och färdigheter "....DÄR slutade jag läsa. Det där är INTE självkänsa det där är tankarnas del av det hela alltså självförtroende. En person - exempel en narcissistisk personlighets typ - kan ha en latent, låg självkänska som tvingar fram en utveckling av kunskaper och kompetens som är tillfredsställande eller rentav kompenserande för det emotionella handikappet. Alltså ett presterande.
Laddar...