Inlägg #1: Postat: 2002-03-11 00:26:00
|
elin |
jaså, förklara det för mig hur att sminka sig är helt annorlinda från att operera sig.
det tror jag inte alls skulle vara tråkigt. jag tror att man skulle börja uppfatta finare, alltså mer subtila, intressanta personlighetsdrag. jag var själv helt kär i det feminina idealet, men det betyder inte att det är nödvändigt eller ens ger mer njutning till den som inte har någon aning om dem som vi har.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-11 00:28:00
|
elin |
kommentaren om att kvinnligheten står lägre i kurs är en ren verklighetsförskutning i mina ögon. det är inte jag som har kommit på det, det är inte jag som upprätthåller myten. bara för att inte du är extremchauvenistisk betyder det inte att det inte finns därute. femininiteten är designad för att kvinnan ska vara och förbli en statussymbol istället för en likvärdig del av samhället.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-11 11:05:00
|
Ernst |
Okej, du har väl rätt då.. Jag antar att jag utgår för mycket från mitt eget perspektiv av världen..
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-11 11:10:00
|
Ernst |
Men det jag inte förstår är varför tjejer ska få dåligt samvete pga av att de månar om sitt utseende?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-11 21:07:00
|
elin |
det har jag också haft problem med, tänk om man börjar känna skult för någonting som har blivit en sådan naturlig del av sitt liv. jag måste dock få detta sagt. vi kan inte bara klaga på alla manekänger och skyltdockor, vi måste se vad det är vi själva gör med.
|
|