Inlägg #1: Postat: 2002-03-09 21:38:00
|
Isa |
smörja. 3.2 miljoner svenskar lider av någon form av allergi/överkänslighet. 3.2 miljoner svenskar arbetar inte i aktionsgruppen "avliva johannas jycke". värsta generaliseringen jag sett tror jag. din poäng är att du vill ta med jycken överallt, tom på toaletten på arlanda brukar han torka dig i röven? och du är förbannad för att inte jycken får hälsa husse välkommen hem.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-11 00:52:00
|
Anna Li |
Din artikel visade framförallt att hundägare kan vara rabiata - inte att allergiker är det.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-11 10:07:00
|
Jesper N |
Du säger att "Framför allt visar min artikel, som var provokativ med flit, att allergiker inte förstår satir och provokation". Din artikel visar snarare att det krävs en typ av begåvning och känsla för skriva satir som du helt verkar sakna. Att bara överdriva sin ståndpunkt och kalla det satir är en synnerligen pubertal ståndpunkt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-11 11:02:00
|
Micke |
Jesper uttrycker min ståndpunkt väldigt bra. Du saknar helt talang och förmåga att skriva satir, och ditt inlägg var mer enfaldigt än roligt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-12 11:34:00
|
Niklas J |
Forskning om allergier är ungefär som deckarbröderna i Tintin: Den finns i dubbel uppsättning. Vissa menar att en starkt bidragande orsak till dammallergi är att vi städar våra hem alltför väl, och inte utsätter våra kroppsliga försvar för de prövningar som damm innebär. Men det kanske inte gäller hundägare?
|
|