|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-08 09:34:00
|
|
Christer H |
Håller med fullständigt. Och AB som dessutom haft en förhandsgranskning, vilket gör att interaktiviteten till stor del förlorats. Lagarna är uppenbarligen inte uppdaterade. MVH CH
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-08 09:45:00
|
|
Usama bin Ladins muff |
Ja, det är skamligt! Det är en allmänt erkänd sanning, att om vi låter en flora av åsikter blomma, hur sjuka och perversa de än vara månde, så kommer de starkaste och bästa att överleva. Jag luktar finsk ost.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-08 09:45:00
|
|
Jesper N |
Jag önskar att jag skulle bli fövånad över sånt här. Hur arbetar man för yttrandefrihet på riksnivå utan att bli brännmärkt som nasse eller vänsterterrorist för resten av sitt liv?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-08 10:01:00
|
|
Marcus P |
Det är solklart att Jungkvist inte kan ha något ansvar för det inträffade. Trafiken på Aftonbladets tyck till-sidor omöjliggör hundraprocentig koll - inte ens om man var tvungen att logga in för att få tycka till, skulle det gå. Lagarna är föråldrade. Snygg caféliknelse förresten. Däremot tror jag att AB stänger sidorna tillfälligt och just för att skapa opinion - o kanske sälja några lösnummer på köpet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-08 10:31:00
|
|
SHQ |
Men jag förstår inte. Tryckfrihetsförordningen godkänner inte hets mot folkgrupp som just nazistisk propaganda är och nätupplagan har en ansvarig utgivare. Lösningen på problemet är dock inte att stänga forumet. Nej, in med kräk som typ Exec, knut m.m och låt dom stå och skämmas ett tag. SEN slänger man ut dom.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-08 11:19:00
|
|
KYREUS |
Sanningenhandelsvara?
Yttrandefrihetenpolitisk fråga?
Gud bevare oss för ett sånt samhälle. För inte finns det?
Eller?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-08 13:07:00
|
|
Anders N |
Helt rätt! Bra skrivet, du borde bli journalist!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-08 13:29:00
|
|
stefan |
tja, vad ska man vänta sig av ett land som fortfarande har filmcencur? tillsammans med Nordkorea, Kina, Iran....
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-08 14:21:00
|
|
Mika |
Men lille Ingmar Regnskog. Är du upprörd? puttenutte.. alltså, vad är det för idealistisk värld du lever i? Vad har fått dig att tro att vi någonsin haft någon VERKLIG yttrandefrihet? Journalisterna i det här landet är bara politikernas förlängda arm. Hand i hand, enade som en enda man dränker dom oss med sin sjuka multikulti-propaganda. Själv garvade jag käken ur led när domen mot AB-killen kom. Äntligen får dom smaka samma medicin som hederliga patrioter fått smaka på i åratal.
|
| |