|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-08 09:28:00
|
|
Den lilla draken |
Du har inte förstått vad killen skriver-hört talas om ironi?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-08 13:20:00
|
|
Oskar S |
Jag tror att Christian har missförstått mig...
Vi våldtas väl alla eftersom vi lever i samma kontext, dagens Sverige?
Ironi är svårt, särskilt när man ibland råkar gilla det man ironiserar över.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-08 13:34:00
|
|
Christer H |
Ursäkta mig Oskar, jag trodde faktiskt du skrev på DN ;- Så här efteråt ser jag självironin. Men som du själv skriversvar2 och senare i artikeln så delar du ju, åtminstone till delar, de uppfattningar jag kritiserar. Eller? MVHCH
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-08 14:54:00
|
|
Oskar S |
Tja...
Det jag gillar är samtida kulturyttringar. Tyvärr är många kulturella företeelser idag gravt sjuka också, samtidigt som man gärna hänger på hypen. det är en svår sits att dels kritisera kroppsideal och dels bygga muskler själv. Men tyvärr ger vi ofta upp inför trycket när det gäller sånt -
"Independence day är så bra!!!" -bara för att det är lätt och motsatsen svårt. Underhällningssindustrin styr oss alla med järnhand.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-08 14:55:00
|
|
Oskar öööööh S |
underhållningsindustrin. duh!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-11 13:52:00
|
|
Christer H |
Jag anser mig själv hyfsat intellektuell. Och det innebär ett ansvar. Men det gäller bara för mig själv! Alla, har vi ett ansvar för den globala rättvisan, överlevnaden och humanismen. Oavsett intellektualitet. Sen känner inte jag mig styrd av nån underhålln.industri, borde jag det? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-11 23:40:00
|
|
Oskar S |
Jag tänkte mer på oss sjuttio och åttiotalister, vi har verkligen trillat dit på mediahypen.
Du har rätt i att alla har ansvar för världen och inte bara intellektuella - det är ju det som är poängen.
|
| |