Inlägg #1: Postat: 2002-03-08 08:23:00
|
SHQ |
Jag skriver inte att dom är det. Jag skriver dom just som två grupperingar: "Attac, antiglobalister.." Läs på Länk: sourze.se Däremot är ATTAC för tobinskatt, extra tullar och annat svammel. mvh
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-08 18:02:00
|
claes croner |
Attac-Sverige är inte heller för tullar utan för en verklig frihandel. Självklart skulle Attac ta lika starkt avstånd från USAs dumheter som från EUs.
F.ö. tycks Sten Hot behöva lära sifg mer nationalekonomi.
Claes Croner
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-11 09:45:00
|
SHQ |
Det är inte nationalekonomi vi pratar dom. Det är Attac. Om Attac är emot liberala ideer så delar man en om man är emot protektionism. CC och Jimbo springer i cirklar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-11 10:46:00
|
Mikael Svensson |
Verklig frihandel, fair trade etc. Att Attac Sverige skulle vara fòr verklig frihandel àr ett ganska màrkligt pèstèende. T.ex. skrev vàl hans abrahamsson och maud johansson ett antal inlàgg i GP om att u-lànderna mèste fè ha tullar etc. klassisk import-substitution alltsè fòr att fè bygga upp sin egen avancerade industri. Attac Sverige àr tàmligen okunniga, och nu dessutom helt anonyma. gott nog.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-11 16:05:00
|
SHQ |
Attac ogillar liberalism. Liberalism ogillar strafftullar. Attac påstår sig nu också vara emot det. Vilket djävla svammel. Croner måste lära siFg mer om frihandel i praktiken och inte bara svammla massa teorier ur tomma intet.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-11 16:25:00
|
Trojan |
Precis...detta är inte något jäkla bangladeshexporterat "Björnes Magasin" avsnitt med fakiriska inslag. Svammlet här får ju en högbrunstig lamas lockrop att låta som ett utdrag ur Brottsbalkens andra stycke. Stick to the facts goddamnit!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-12 10:27:00
|
claes croner |
Så Tröjan tycker att Stefan HOT fakear Björnes Magasin? Hur då?
Stefan HOT värjer sig mot kritik med syllogismer. A-B, B-C, A-C
Begåvat. Vem har sag tatt Attac är antiliberala. Attac kritiserar n y-liberalismen dock utan att riktigt förstå den. Visst är det mycket Attac inte förstår. Men Stefan HOT förstår mindre.
CC 007
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-12 10:31:00
|
claes croner |
Michaels Svensson har en poäng när han ifrågasätter min tes att Attac vill ha ´verklig frihandel´. Dett finns de inom Attac som svävar på målet. Hans A är en av dem som vill ha rättvis -inte fri - handel. Jag tillhör de ´verkliga frihandels´ vännerna inom Attac och har argumenterat för detta i artiklar i Attacs vet närt m.m.
Men jag tillhör snarast en högerfalang. Point taken.
CC 007
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-13 09:23:00
|
SHQ |
Ähhh. Rövsmörs analogi Croner!!! Du vet vad jag menar så sluta spela dum. Det bush har implementerat är något som en del av vänstern och Attac förespråkat. Ta ut huvudet ur röven och lämna din teoretiska specialtillvaro för ett studiebesök i verkligeheten. Jobba gärna med export och import en tio år sen kan du komma och snacka.
|
|