|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-07 16:08:00
|
|
Ana |
Men snälla Fredrik: det är sant! Jag rekommenderade en massa texter till Linda och Belinda, sen valde de texterna till boken. De bestämde, det syns i boken, de är nämligen REDAKTÖRER för boken. Kallas ansvarsfördelning att cheferna tar stora beslut och de små gnetarna följer, eller säger ifrån ifall de tycker tvärtom, men måste kanske ändå göra som chefen säger till sist.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-07 16:10:00
|
|
Amen |
Orkan i fluormugg! Lägg ner! Abuuuuuu!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-07 16:35:00
|
|
SHQ |
Fredrik. Jag skall sammanfatta det så här: Jag är glad att du skrev det här eftersom det får min Holmgång med Friberg att framstå som mild.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-07 16:48:00
|
|
Jesper N |
Om man får be Ana om bara ett svar på en av frågorna så skulle jag vilja veta om redaktionen på Sourze verkligen inte tror att ni kan påverka debattämnena, som Ana skrev. VM i naivitet kan snart ha en given segrare .
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-07 16:51:00
|
|
Ingmar R |
Fredrik... din kritik kanske inte är helt obefogad... Men hur skall Sourzeredaktionen göra istället?.. Vad och hur skall Sourze vinkla siten?.. Muffartiklarna läses av många och hamnar på hetaste. Det är ett faktum. forts..
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-07 18:00:00
|
|
Sten O Andersson |
Jättebra Fredrik, jag stöder dig helt och fullt och du ger en bra analys av de vanliga redaktörsknepen för att avfärda skäl; Som till mig: Vill du ha bojkott får du ha en totalitär stat: En bojkott utövas av läsarna. Bara ett debattråd. Be inte om ursäkt för något vad du tycker. Bara gå på. Det är bra.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-07 21:33:00
|
|
Lena V |
Av dom rätt entydiga kommentarerna behövs en diskussion och ett granskande av mediet som granskar media. Det känns som det kanske är precis vad sourze behöver just nuså lätt att bli hemmablind. Tack för att du drog igång diskussionen och tack för omnämnandet smått hedrad.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-07 22:12:00
|
|
Mikael Svensson |
Tja, jag har svèrt att fòrstè hur Ana kan ha det jobb hon har till att bòrja med. Hennes populistiska och dagis-generalisernade krònikòr fèr ju hògstadietidningar att se seriòsa ut. Men, men...sourze àr sourze.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-08 08:55:00
|
|
Maria Ryberg |
Har alltid beundrat dig för att du är saklig, skärpt och påläst. Du har en poäng i det du skriver, men jag står ändå fast vid det jag tycker sen tidigare.
Däremot - ett STORT fel av dig. Jag heter Ryberg. Inte Rydberg. Om det nu är mig du menar i din text..
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-03-08 09:05:00
|
|
Maria Ryberg |
Så det är fel att bli påverkad och att säga sin sak om det hela? Och jag skrev inte ett skit om färgade muffar. Inte ett skit. Och Sourze handlar inte bara om sådana saker, det känns som om du hakat upp dig på det. Sourze innehåller en massa intressanta och gripande texter som jag visst tycker att redaktionen tar sitt ansvar för. De tar ansvar överhuvudtaget. Så tycker jag. Men visst är det viktigt med en diskussion. Absolut.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-03-08 09:32:00
|
|
Muffins |
har jag kommit fel? Jag vill prata muffar...
|
| |