Pedofili är fel!

Inlägg #1: Postat: 2002-03-07 11:30:00
DHC
En sak till: Micke, som du säger är de undersökningar som gjorts är utförda på de pedofiler som åkt fast. Kan du med dessa undersökningar som grund utesluta tanken att det finns EN människa någonstans i världen som attraheras av barn, men är helt "normal" i övrigt? Kanske både attraheras av vuxna och barn? Och mår psykiskt dåligt eftersom denna person vet att det är enligt samhällets sätt att se det, sjukt?
Inlägg #2: Postat: 2002-03-07 13:29:00
Micke
Jag kan utifrån undersökningarna säga så här: empiriskt så är alla pedofiler sjuka individer. den dag det träder fram pedofiler som inte faller inom ramarna för den sjukdsomsstämpel som pedofili är belagt med idag ska jag hålla med dig och Paolo.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-07 22:52:00
Lena V
Kan man med säkerhet säga att det finns ETT barn som blivit utsatt för övergrepp av en pedofil, som njöt av det och inte får några som helst beständiga men? Horribel diskussion. Det räcker väl för fan om EN pedofil förgriper sig på ETT barn. Sen Paolos "för 200 år sen betecknades homosexualitet som en sjukdom" är vidrigt. Att ens försöka jämföra pedofili och homosexualitet är stötande.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-07 22:56:00
forts
Homosexualitet är ett ömsesidigt älskande av två FULLVUXNA människor, medans pedofilen vänder sina lustar mot icke könsmogna barn. Jisses.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-07 23:02:00
Lena igen
Bara för att tillägga; jag förstår vart Paolo vill komma, men tycker att det är jävligt farligt när diskussionen börjar dra sig mot att det på något som helst sätt skulle vara normalt att tända på icke könsmogna människor. Någonstans är det alltid så att barn är fan heliga, och har man börjat tänja på gränsen till vad som ska anses som tillåtet målade bilder etc har det lust att utvidgas allteftersom tiden lider. Att pedofili skulle anses som helt ok om 200 år vore ett mardrömsscenario.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-09 02:56:00
Christer H
"Empiriskt" är inga sjuka, det är en kulturell definition hos oss. I andra kulturer är inte barnsex så tabu. Alla är vi sexuella varelser, även barn! Bevare oss för Lenas moralpanik. Jag tror inte barn gagnas av att ses som "heliga", vad är det för dravel? MVHCH
Inlägg #7: Postat: 2002-03-09 03:06:00
Christer H
Missförstå mig inte nu. Jag propagerar inte på ngt sätt för att vuxna skall förgripa sig mot barn, låt dom hålla sig till varann. Men moralpanik och hysteri drivs lätt till moderna varianter på häxprocesser. Låt oss vara lite sansade här. Överdrifter i reaktioner kan nog skada barn mer än en ful gubbes tafsande i sig. MvhCH
Inlägg #8: Postat: 2002-03-09 03:23:00
Lena V
"i andra kulturer är inte barnsex så tabu". Är du biståndsarbetare? CH, provocerar du eller är du tät i röret? Jag skiter fullständigt i vilken läggning du har. Fullständigt. Du får knulla kaniner as far as im concerned. Vilket du förmodligen gör, för jag lovar dig; det finns INTE en elvaåring som verkligen vill knulla på vuxet vis vilket du verkar tro....varför försöker jag diskutera med dig?
Inlägg #9: Postat: 2002-03-09 03:31:00
Lena V
Moderna varianter på häxprocesser? Att du ens jämför .... det är så ledsamt att du ens hostar upp den repliken Ch. Du är antingen i en dimbank eller i trakterna av en. Du har ingen aning hur det känns när skammen över att vara människa träffar mitt i ansiktet. en 11 årig tjej som kräks i ditt knä.
Inlägg #10: Postat: 2002-03-09 09:57:00
Christer H
Lena, Lena, lugna ner dig! Jag förlåter dig kaninerna. Vad annat kan man förvänta sig? kl halvfyra på natten.....efter en multinationell kvinnodag. ;- Läs lite antropologiska skildringar om olika naturfolk, så skall du se att det förekommer en hel del, som hos oss anses tveksamt. När förnuftet läggs åt sidan stiger snabbt hatet in. Det skrämmer mig. MvhCH
Inlägg #11: Postat: 2002-03-09 12:36:00
Lena V
Morning morning Ch. Mår kaninerna bra? ; Tillbaka till ämnet. Du förstår, barn är inte sexuella varelser i samma mening som vuxna är, därför ska aldrig de två mötas i en sexuell handling. Att det förekommer hos naturfolk gör det inte per automatik naturligt. Må det aldrig bli naturligt att bese ett övergrepp och rycka på axlarna åt det för "det förekommer ju någon annanstans". Våran åsikt i frågan är motsatt, men jag tackar för diskussionen.
Inlägg #12: Postat: 2002-03-11 18:34:00
Christer H
Lena, i "frågan" har vi nog inte alls motsatta åsikter. Att "rycka på axlarna" åt övergrepp är inget jag förordar. Men det kanske kan vara så att synen på vad som anses som övergrepp kan vara kulturellt betingad? Men nu var det inte övergrepp debatten här handlade om, utan huruvida man kan ha pedofila tankar utan att leva ut dom. Har du verkligen läst DHC:s inledande kommentar? MvhCH
Laddar...