Fredrik har flippat

Inlägg #1: Postat: 2002-03-06 21:07:00
Anna Li
Och ska jag då dra slutsatsen att den av mina texter som jag är mest stolt över "jag vandrar i min själ" är mindre bra än alla de varav flera ganska urkassa uppmärksammade mufftexterna. Jag föredrar att tro att inga smakdomare finns - men bestäm dig gärna och säg inte emot dig själv med endast 4 meningar emellan.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-06 21:29:00
Fredrik Vargas Friberg
hmmm jag läste också samma mening, men reflekterade aldrig helt....ordet "VI" kan missförstås, men i detta fall tolkar jag Ana, som att de som jobbar i redaktionen måste välja exempel vilka som skall tydliggöras extra mycket...och det kan man tyvärr inte göra med alla, inom några sekunder. Det blir smakdomar ja... men hur skall de tydliggöra "bra" artiklar? Vad är bra, vad är dåligt?
Inlägg #3: Postat: 2002-03-07 09:17:00
Ana
Ska förtydliga: när jag säger att det inte finns några smakdomare menar jag att man inte kan påverka antalet läsare, utan det avgörs av läsarna på Sourze. MEN om det kommer in texter som vi vet inte kommer att få särskilt många läsare fast den borde det, så försöker vi lyfta upp den, tex genom att illustrera, ta med i böcker etc. Okej?
Inlägg #4: Postat: 2002-03-07 09:46:00
Anna Li
Alltså kan ni ju påverka antalet läsare. En illustration gör ju t ex väldigt mycket bl a för att textenstannar kvar på första sidan. Samtliga mufftexter eller snudd på fick ju illustrationer. Det är ju att styra debatten dit man vill. Det är väl i sig inget konstigt med det även om nivån i den debatten var låg men varför låtsas att det inte är så?
Inlägg #5: Postat: 2002-03-07 11:56:00
Ana
Jag bestämde inte att mufftexterna skulle illustreras. Men de var säkert bra texter. Vi illustrerar inte BARA texter som får få läsare, vi försöker göra en slags avvägning. Men det påverkar inte så mycket. En spännande rubrik slår alla våra insatser. Så är det. Och det är bra! Vi har inget bättre sätt att göra urval på. jag vet inte hur mycket fem frågor påverkar. Vi får fundera mer på det.
Laddar...