Inlägg #1: Postat: 2002-03-06 11:58:00
|
HE |
Någon som har en ide om varför Sourze publiserade 4 kopior?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-06 12:14:00
|
Hasselbergarn |
Det mest uppenbara krigsbrottet i i Stefans bilder är ju att man enligt ett mycket luddigt reglemente inte får använda splitterbomber längre. Därför blev tex Sverige tvungna att döpa om sin till Spräng-bomber så var vi på rätt sida lagen...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-06 12:56:00
|
Flemens |
HE: USA har blivit dömd för statsterrorism i Haag på 80-talet. Dom blev dömda att betala ett stort skadestånd till Nicaragua. USA tog ingen notis om domen och det verkar inte ha varit nån nämnvärd debatt om det. Sålunda kan man dra slutsatsen SH drar om att lagarna i Haag inte gäller demokratier, för USA är väl en demokrati?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-06 12:58:00
|
SHQ |
Vilka är mina Ksp-teorier? Nej, NATO har begått krigsförbrytelser och Lagarna i Haag gäller inte demokratier. USA har haft ihjäl 280-600 tusen barn i Irak med sanktionerna. Tror du man kommer steka Albright, Annan och Blair i Haag?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-06 13:53:00
|
SHQ |
Flemens: jag tror nog att du har rätt men har du några källor, ref till det påståendet så jag kan läsa på? Det finns dock en diskrepans i juridiken när det gäller brott mot de mänskliga rättigheterna, genve konventionen och tribunalen i Haag som ligger i demokratiernas favör.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-06 14:19:00
|
SHQ på svar 1 |
HE: Du kan ha någon vajsing på cookies, cache eller så tryckte du flera gånger kanske.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-06 14:22:00
|
Flemens |
Länk: icj-cij.org
Nåja, ordet statsterrorism är min definition nuförtiden är det ju populärt att benämna det mesta för terrorism;- Men fakta är att USA bröt mot internationella regler och använde odemokratiska metoder.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-06 14:44:00
|
Flemens |
Intressant i den texten är att USA inte anses ha gjort nåt fel genom att träna och ge medel till Contras, d v s det anses lagligt.
Om jag inte missminner mig så jagas bin Ladin, med världens godkännande, just för att ha gett medel till dom som utförde World Trade Center-attacken.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-06 16:24:00
|
HE |
Flemmens, visst är det så. Men det betyder inte 1 Att det gäller andra demokratier 2 Att det inte utreds du bevisar snarast motsattsen 3 Att det föreliger en konspiration för att undvika samma situation.
Dessutom har FN lagt juristiktionen för krigsbrott i forna jugoslavien på en särskld domstol vilket faktiskt ökar möjligheterna att åtala NATO.
Mitt inlägg var en reaktion på SHs dubbelmoral och inte menat att diskutera USA.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-03-06 16:25:00
|
HE |
Hasselberg, det där kan jag inte så mycket om. Vilket fördrag är det?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-03-06 17:44:00
|
Flemens |
HE: Jag anser att detta berör andra demokratier också, eftersom vi accepterar USAs negligerande av internationell rätt, samtidigt som USA gärna vill påtvinga andra att följa lagar som dom själva inte gör.
När kommer sanktioner mot USA motsvarandes IRAKs eller Jugoslavien när det var aktuellt? Det är inte bara SHQ som far med dubbelmoral, utan hela västvärlden. Innan vi inser detta så kommer vi aldrig och komma i närheten av nåt som ens andas fred på jorden.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-03-06 20:43:00
|
Hasselbergarn |
Ingår i utbildningen som ammunitions-mek inom svenska flygvapnet. Finns inga refs inom det militära bara grönt. Ett annat exempel på svensk dubbelmoral ska vara AK-5an , vår armes allra finaste bössa. Enligt vissa källor ska eldhastigheten i den egentligen vara för hög vilket ger oonödigt svåra skottskador, men jag vet inte mycket om den delen...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-03-11 10:34:00
|
SHQ på svar 12 |
Jag ogillar att gå in i våldsdiskussioner på makronivå men det HB skriver stämmer.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-03-14 00:56:00
|
Klempa |
Hehe Ak-5:an gör sällan hål vid träff,den blåser rent...
|
|