Intellektuella är såna losers

Inlägg #1: Postat: 2002-03-06 09:36:00
Kent Davidsson forts
Därför hoppas jag att AL nästa gång hon är skrivnödig stannar upp och inser att det är inte att framföra åsikten i sig, som är det enda viktiga. AL borde ställa sig några frågor: 1. Varför har jag denna åsikt? 2. Vilka fakta underbygger den? 3. Finns det andra fakta som talar emot? 4. Har jag dragit rätt slutsats ur fakta? Efter denna sant intellektuella process vore det så dags att skriva ngt.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-06 14:56:00
Ferdinand Strindberg
-bra sagt, Kent Davidsson!
Inlägg #3: Postat: 2002-03-06 19:19:00
Anna Li
Är det därför du skriver så sällan Kent? Det här fenomenet har jag tänkt på länge. Jag hoppades få några bra svar som motsade denna tes. Jag har fått ett och det var inte av dig.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-06 19:31:00
Kent Davidsson svar på 3
Vad menar du med att jag skriver sällan? Vilket fenomen och vilken tes avses?
Inlägg #5: Postat: 2002-03-07 12:44:00
Anna Li
Jag håller inte alls med dig om dina punkter som grund innan man skriver. De är som jag ser det en åsikt som får stå för dig.
Det är meningslöst att först klanka på andras åsikter för att de är åsikter och sedan komma med en egen åsikt.
FEnomenet folk som gärna briljerar och argumenterar men inte åstadkommer särskilt mycket. Jag hoppades ngn skulle berätta om alla bra saker som kommer ur alla dessa argumentationer. Jag är skeptisk.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-07 16:52:00
David Woxberg
Du menar alltså att vi idag inte praktiserar de idéer som gamla tänkare formulerat? Betänk tex mänskliga rättigheter och matematik. Man bör givetvis leva som man lär, men en insikt förändrar inte samhället över en natt.
Inlägg #7: Postat: 2002-03-07 22:08:00
Kent Davidsson svar på 5
Du svarade inte på mina frågor i 4. Mina punkter 1-4 ovan grundar sig i värderingen att sanning har högre värde än det falska. Du har tydligen en annan åsikt. Vilka grunder har du?
Laddar...