Hur fan ska feministen bete sig?

Inlägg #1: Postat: 2002-03-06 00:54:00
Christer H
Undrar bara......Om inte någon tjej "blir glad åt" VR:s illustrationer och brist på "läckra killar", hur kommer det sig då att tidningen säljer? När feminister beskriver verkligheten så framställs kvinnor som totalt oförmögna att fatta egna beslut. Jag delar absolut inte den låga synen på mina systrar. Jag minns däremot kommunisterna på 70-talet som "undervisade" arbetarna i deras eget bästa..... Mvh
Inlägg #2: Postat: 2002-03-06 13:27:00
Lina
Att tidningen VR säljer beror på att samhället fostrat alla tjejer att vara skönhetsfixerade. De tjejer som förstår att det är så jävla fel försöker ju föra det budskapet vidare. Att det sedan finns dem som inte förstår vad feminism är och beskyller feministerna för att framställa kvinnor fel visar ju bara att arbetet är långt ifrån slut!!
Men, som överallt finns det idioter och tjockskallade personer som man alltid kommer att stöta på....
Inlägg #3: Postat: 2002-03-06 13:58:00
Christer H
Vari ligger skillnaden mellan att vara "fel fostrad" och att inte kunna fatta egna beslut? Att tillåtas argumentera för förändringar är en grundpelare i en öppen demokrati. Men lika viktigt är att respektera de med en annan uppfattning. Att kalla meningsmotståndare för idioter och tjockskallade, visar bara på en oförmåga att debattera, samt bryter mot Sourze publiceringsregler. Mvh CH
Inlägg #4: Postat: 2002-03-06 14:06:00
Christer H
Lina, jag läste precis vad din feministkollega "någon" säger i artikelkommentaren efter denna."En feminist ska bete sig som en människa som vill framföra sina åsikter men vill visa respekt även för dom som tycker olika". Jag håller fullständigt med. Mvh CH
Laddar...