|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-05 12:31:00
|
|
Marcus P |
Om mp försvinner ur riksdagen, kommer de andra partierna att prata miljö lika mycket då? Jag betvivlar det. Och miljöpartiet är inte helt o hållet ett vänsterparti, i t.ex. arbetsrättsfrågor är de ganska borgerliga.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-05 13:47:00
|
|
Peter |
Visst, du kan ha rätt. Jag är dock så naiv att jag tror att svensken i gemen är mer miljömedveten än förr tjugo år sen. Och att mp inte skulle profilera sig som ett vänsterparti är att ta i. Det är inte minst Fridolin JR själv ett exempel på, han fiskar friskt röster på vänsterflanken, planka.nu talar väl för sig självt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-05 17:00:00
|
|
Mc G |
Jag måste säga att jag ser mp - och framförallt deras ungdomsförbud som muppar. Självklart är miljöfrågor viktiga, men sätter man inte in dem i rätt sammanahg - dvs att i det kapitalistiska samhället är vinsten allt som räknas, och därför kommer miljön alltid få sträcla på foten för denna profithunger - kommer de inte kunna uppnå sitt mål.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-05 17:41:00
|
|
Marcus P |
Jo, just Fridolin tillhör nog vänsterfalangen särskilt i sin retorik. Men att sätta likhetstecken mellan mp och vänstern är nog att ta i. Det finns fler miljöpartister, och som sagt: arbetsrättsfrågorna.
|
| |