McDonalds-konspirationen - del 2

Inlägg #1: Postat: 2002-03-05 11:24:00
Tommie Nygren
Hatar jag McDonalds?? Hatar jag allt som är multinationella företag? Ööh, har jag skrivit det? När ska man få kunna skriva nåt om lite mysko taktiker utan att bli anklagad för att vara anti-globaliseringsaktivist och vänsternisse. Är fetman i västvärlden och det faktum att man inte lagar mat längre ett riktigt problem?
Inlägg #2: Postat: 2002-03-06 14:21:00
Och...
Hur mycket av artikeln handlar om matlagning och fetma, hur mycket handlar om konspirationsteorier riktat mot McD med paralleller till andra multinationella företag? Det är väldigt inne att kritisera multinationella företag. Det finns gott om företeelser i samhället att kritisera. Kritik mot stora företag kan vara väldigt effektiv. Tyvärr dränks berättigad kritik i floden av allmänna negativa attityder mot allt som är stort och vill tjäna pengar.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-06 14:22:00
Och...
Att McD försöker tjäna pengar genom att få folk att äta mat som inte är hemlagad och inte särskilt nyttig har väl McD gemensamt med varenda litet konditori och korvkiosk eller? Är man fet p.g.a. att man äter onyttigt så är det enbart ens eget fel, inte McDs!
Inlägg #4: Postat: 2002-03-06 17:17:00
Tommie Nygren
Du glömmer en sak. Det jag tar upp är ju "hjärntvätten" av barn, den extrema marknadsnärvaron etc. I förlängningen kommer man inte ha ett val, för man har vuxit upp på McD-mat. Vilket iof inte är McDs fel per se, det är ju föräldrarnas "fel", men det gör inga feta tonåringar glada. Sant, detta applicerar på fler än McD, men det är McD främst som representerar detta på en global skala.
Laddar...