Inlägg #1: Postat: 2006-05-21 19:45:00
|
behzad |
Fördomar har vi alla. Finnar är inte det mest populära invandrae heller. Ni brukar gnälla över Sveriges invandring. Ni finnar är en majoritet av invandrarna i Sverige. Åk till Hofors och se att en stor del av samhälle är finnar och de använder tolk efter 30 år boende i Sverige som betalas av skatte pengar. Den dagen Iran blir fri från diktatur åker vi hem. Vad gör ni finnar i sverige?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-05-21 19:45:00
|
behzad |
Jag har mina åsikter om varför ni finnar flyttar till Sverige. Detta läste jag i en finsk tidning: Finnar flyttar till sverige för att Sverige har mänskligare fängelse och lättare rätt system och finland äger en tuffare fängelse som det passar inte vissa. Finska tidningar skriver bara skit om ni finnar som bor här i Sverige. Din stackars enfald!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-05-21 21:12:00
|
Janne B |
Finnar har bevisligen funnits i hela östra Sverige sedan 1100-talet. De var säkert med på vikingatåg österut.Det finns en väldig sammanhållning runt Bottenhavet/viken som endast krig har kunnat ändra på. Detta var en kort historielektion för en iranier.Även det ett folk jag gillar skarpt.
|
|