Vem bestämmer över mitt könshår?

Inlägg #1: Postat: 2002-03-04 22:54:00
elin
Du måste ändå erkänna att tjejer förväntas arbeta med sina kroppar raka, vaxa, förminska, förstora, sminka över, måla till, fila, trimma etc. på ett helt annat sätt än killar. Deras dåliga självförtroende har väldigt lite med den saken att göra. Även de har en roll att leva upp till som kanske inte alltid känns så kul.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-05 14:59:00
Jörgen G
Men vem är det som förväntar sig detta? Vem ställer kraven? Och vad är det för hemskt straff som väntar om ni inte uppfyller förväntningarna?
Inlägg #3: Postat: 2002-03-07 11:45:00
Kalle
Så killar har det väldigt lätt? Och vi arbetar inte med våra kroppar? Gå till ett gym och kolla så ser du att där vinns mer killar än tjejer. Många av de killar som är där kämpar 5 dagar i veckan, inte för att blir bra på något, utan far att få en snygg kropp. Att raka sig är något vi killar oxå kan göra om vi nu vill att våra tjejer ska göra det. Värre tycker jag då att vikt idialet för tjejer är.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-08 08:51:00
annaS
elin, jag är ledsen men många killar har otroligt dåliga självförtroenden! Livet är inte lättare eller svårare beroende på vad man har för kön. Livet är svårt att leva, så länge man inte kommer underfund med vem man själv är, och sitt värde.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-08 09:07:00
annaS
Jörgen, huvudet på spiken!! Killar brukar faktiskt gilla mig för den jag är, tjejer har klara problem dock med att jag är överviktig. Men varför tror tjejer att det är killarna som ställer krav på dom? Har du läst en av mina favoritartiklar? "Håll käft Kvinna och fatta..."
Inlägg #6: Postat: 2002-03-11 16:30:00
jonas källgren
ett som är säkert är att det självklart är betydligt mer mångfacetterat än vad ni knackar fram här.
Laddar...