Ingen bryr sig om en rakad kille

Inlägg #1: Postat: 2002-03-02 12:31:00
Michael Lundahl
Intressant påstående... att införandet av nya vinklar *reducerar* diskussionen? Kanske det var så att diskussionen var överhypad till att börja med och när bilden klarnade lite så visade sig att det var en storm i ett vattenglas?
Inlägg #2: Postat: 2002-03-02 12:33:00
Michael Lundahl
Det fanns säkert massor kvinnor som - innan kvinnorrörelsen kom igång på allvar - inte alls kände sig förpassade/tvingade till hemmet, spisen och barnsäng. De såg det som normalt. Det betyder inte för den sakens skull inte att det finns massor att säga om det. Samma gäller rakning. Det anses vara "normalt". Dock är det ändå ett otyg. Det gör ont, det tar tid och det kostar pengar. And for what? Jo bara för att jag måste se ut på ett visst sätt.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-02 12:37:00
Michael Lundahl
Så jag tycker inte alls det är "onyanserat och obegåvat" att jämföra och likställa Snarare tycker jag det är "onyanserat och obegåvat" att, som vissa debattörer har gjort, rycka loss frågan från all form av perspektiv och istället per automatik skylla på porr, reklam, killar och pedofili. De spelar på porr och pedofil-nojan och glömmer bortser från alla andra former av könshårstrimmning.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-02 12:39:00
Michael Lundahl
Sista ordet skall vara "kroppshårstrimning" istället för "könshårstrimning".
Laddar...