Ingen bryr sig om en rakad kille

Inlägg #1: Postat: 2002-03-02 08:50:00
Michael Lundahl
Vad det är för samhälle? Jag förhoppningsvis går vi mot ett där sex inte längre är fult, skamligt och en anledning till att folk får sina liv sönderfrusna och förstörda bara för att andra har åsikter om hur man får och inte får ha sex.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-02 11:26:00
Donken
Än en gång - du har inte fattat. Självklart ska sex varken vara fult eller skamligt. Alla får ha sex precis som dom vill om båda är med på det. Men måste tidningarna, reklamen, musikvideorna, trenderna och rubrikerna på sourze skrika sex allt mer hest och ogenerat?! Det är osmakligt, obegåvat och onödigt, och en förbannad ytlighet och ett effektsökeri som jag vill undanhålla åtminstone mina barn.
Hail för ett mjukare och snällare samhälle utan outtalade krav på trettonåringars sexliv...
Inlägg #3: Postat: 2002-03-02 12:48:00
Marcus P
Donken: Word up!
Inlägg #4: Postat: 2002-03-02 12:48:00
Michael Lundahl
"outttalade" är poängen här. Kom ihåg det. De har inte *uttalats*. Så vad du fantiserar ihop att det finns för krav... det får du stå för. Vad gäller "osmakligt, obegåvat och onödigt" så får du väl se till att dina barns fritid består av att gå på museum, Dramaten och läsa Shakespeare då. Glöm inte att plombera TVn samt att göra upp ett minutschema till barnen så att de inte utsätts för något "onödigt".
Inlägg #5: Postat: 2002-03-02 12:50:00
Michael Lundahl
Och det du skriver ovan är väl knappast något nytt... så sade din föräldrageneration också... och deras föräldrageneration före dem... och så vidare bakåt till Hedenhös. Men det lustiga är att trots dessa generationers varningar om samhällets förfall... så står det ändå kvar. Tänka sig...
Inlägg #6: Postat: 2002-03-02 16:03:00
Marcus P
Lundahl, var inte så jävla arrogant. Det är väl skillnad på att predika samhällets förfall om folk knullar och på att vara emot att stringtrosor krängs till åttaåringar. Lite nyanser bitte.
Inlägg #7: Postat: 2002-03-02 18:15:00
nihilisten
Visst,nyans.
Lundahl har inte kommit till den ålder där man är sexuellt mogen.
Mentalt vill säga.
Hur vore det med lite distans?
Inlägg #8: Postat: 2002-03-03 13:44:00
Michael Lundahl
nihilisten, du och Hankins kan bilda klubb för de mest överlägsna och översittande typerna på Sourze. Med er stil att racka ned på andra som om de vore jordloppor utan att ens motivera er är du knappast i läge att tala om mognad. Väx upp.
Inlägg #9: Postat: 2002-03-04 00:45:00
Marcus P
Kommentar till Lundahl: Jag vet inte varför du tar upp Hankins här, men eftersom jag har samma förnamn och kommenterat här undrar jag i all stillhet om du menar mig? I så fall är du ute på arton famnar.
Inlägg #10: Postat: 2002-03-04 13:49:00
Jörgen G
Hr Lundahl skriver att detta knappast är något nytt, men inte f-n lärde SVT ut onani-tips i barn- och ungdoms-program kl 7 på kvällarna, när jag var 10 år. Bara som ett exempel.
Inlägg #11: Postat: 2002-03-04 22:46:00
Marcus P
Jörgen, det är ungefär en av mina och antagligen Donkens poänger.
Inlägg #12: Postat: 2002-03-05 00:06:00
Michael Lundahl
Nej, jag menar verkligen Hankins. Men om du känner dig träffad så....
Laddar...