|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-01 14:14:00
|
|
Martin F |
Sammanfattar väldigt bra det som skulle kunna ha sagts i den förra "rakad eller inte?"-artikeln. Jättebra.
Ska bli kul att läsa kommentarerna.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-01 14:20:00
|
|
Anna Li |
Fy fan vad ni har det jobbigt! Allvarligt talat så skulle jag ändå vilja drista mig till att säga att om sexlivet och kärleken hänger på underlivsfrisyren så är det inte mycket bevänt med vare sig sexlivet eller kärleken. Gör slut och känn dig stark och vacker! Satsa på att hitta någon som gillar Dig som du vill vara. Slösa inte bort tid på några andra.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-01 14:30:00
|
|
Christer |
Jag förstår inte vad det är för tjejer som inte vågar säga ifrån till sina pojkvänner utan isället går omkring och mår dåligt för jämnan. Om man varit tillsammans i två år är nog inte musfrisyr någon avgörande faktor för förhållandets överlevnad.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-01 14:32:00
|
|
Christer |
En fråga till.
Skulle samma fråga kunna uppstå om en tjej skulle be sin pojkvän raka bort sitt skägg?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-01 14:35:00
|
|
Peter |
Är det så jävla svårt? Det är väl bara att be honom dra åt helvete om man som tjej inte vill raka sig. På samma sätt som jag skulle be min tjej dra åt helvete om krävde av mig att jag skulle raka mitt huvud varje dag.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-01 14:43:00
|
|
Beatriz |
Men var har kärleken och respekten tagit vägen? Hänger det på håret, eller? Mvh Beatriz
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-01 14:46:00
|
|
Mikael V |
Kommentar i största allmänhet: Ett tips för dig som vill vinna 10.000:- Det är första mars idag. Var nu snabb och dra in en artikel med rubriken "Dopad schlagersångerska rakar muffen i Big Brother". Sen kan du börja planera investeringar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-01 14:57:00
|
|
Hasselbergarn |
Jättebra artikel bortsett från "ett komplex jag matats med sen jag var liten". Det där är faktiskt inget annat självömkan av den allra värsta sorten! Alla växer vi upp med förebilder och ideal runt oss men sen blir vi äldre och kan göra något med/åt det som rationellt tänkande människor. Det är inget som är extra jobbig för tjejer!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-01 20:47:00
|
|
Elin |
vaddå män hittar på? det finns ingen grund för det. om du verkligen pratade om detta med din pojkvän skulle han nog fatta att det inte är så kul.
skyll inte på männen och lid inte i tystnad, snacka om det.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-03-02 03:04:00
|
|
Charly |
Så här vill den svenska kvinnan ha sex. Har vi hört det förut, eller varianter på det? Det dyker upp minst en gång om året i svenska dagstidningar. Visst fan tar man åt sig.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-03-02 14:52:00
|
|
Donken |
Bra artikel! Emotionell och nyanserad till skillnad från mycket annat som skrivits i ämnet här på sourze.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-03-02 15:01:00
|
|
Tompan |
Tjat, tjat, tjat.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-03-02 16:55:00
|
|
Sara |
Själv skulle jag inte dra mig för att dumpa en kille som inte kan respektera mig som jag är. Sedan vill jag bara tillägga att det inte alls behöver vara obehagligt att raka sig därnere. Jag använder en rakapparat av egen, fri vilja och får inte det minsta besvär. Rakhyvel och vatten är däremot inget jag kan rekommendera.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-03-03 15:57:00
|
|
annaS |
Jag blir förvirrad, min erfarenhet är att killar har minst lika dåligt självförtroende som oss tjejjer! Jag föredrar att min kille är rakad, men inte älskar jag honom mer eller mindre beroende på det! Jag kan inte känna igen mig i en debatt som handlar om att jag skall vara ett offer, känna mig förtryckt, för att min kille ärligt talar om för mig vad han uppskattar. Den dan han INTE talar om för mig sina känslor ligger förhållandet löst till däremot
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-03-04 08:55:00
|
|
sten O Andersson |
Kommersiella tidningar har skapat denna"debatt" dessa fingerade behov. Och Sourze följer i samma spår som Amelia, Aftonbladet. Även vänsterorienterade går tydligen i fällan. Fitthår var helst man ser...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-03-04 14:06:00
|
|
David |
Kanske är det för att jag är kille? Men jag kan inte förstå din situation överhuvudtaget.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-03-04 16:07:00
|
|
Anna Karefelt |
Mycket bra artikel, du satte verkligen fingret på det mest väsentliga i frågan.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-03-04 16:19:00
|
|
Jörgen G |
Så vad är kontentan? Pojkar bör inte fråga eller be sina flickvänner göra NÅGONTING, för de spär bara på deras osäkerhet och dåliga självförtroende? Du har nog rätt i att man måste vara tjej för att fatta.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-03-05 10:50:00
|
|
Daniel |
Ont och rött? Varifrån kommer denna övertygelse om att rakat gör ont och blöder? Vad fan rakar ni er med, förskäraren från köket? Dessutom, det finns hårborttagningsmedel - absolutely painless! Feminister, för er egen skull, bre inte på så jävligt utan håll er till det som är argument - mannens motiv och kuvande av kvinnan i frågan. Det blir trovärdigare så!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-03-05 11:12:00
|
|
Johan Rydén |
"Jag vet faktiskt inte om det finns någon enkel lösning så länge vissa killar tror att de har rätt att ha en åsikt om mitt könshår."
Givetvis har jag som man rätt att ha en åsikt om en kvinnans könshår. Din fråga: Vem bestämmer över mitt könshår? Svar: Det gör du.
|
| |