Hårig muff vs rakad dito

Inlägg #1: Postat: 2002-02-26 14:20:00
Michael Lundahl
Så är det så konstigt egentligen att efter det att våra kön blev avmystifierade och det faktiskt blev TILLÅTET att tänka "Wow, jag har ett underliv också!!" att kroppsrakningen började ta sig an det enda område på kroppen som vi hittills inte ansat håret på? Tänk efter för tusan...
Inlägg #2: Postat: 2002-02-26 14:22:00
Michael Lundahl
Men näe då... en del lämnar huvudet i skrivbordslådan och får panik. "Uääääh!!! Det är PORRENS fel!" och för att uttrycka sitt äckel lite mer så slänger de in lite pedofil-noja i det hela och kallar rakade underliv för "småbarnsmuff". Jag blir så trött på all denna Porr & Pedofil-noja.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-26 14:55:00
Sascha
Jag tror iofs att både porr och medie-exponering har bidragit till synen på behåring. Dock har jag aldrig uppfattat rakade kön som ngt dominerande eller ja, bortsett från på Sourze då, och skulle inte heller tycka att det var ngt konstigt med hår på ben eller under armar. Aber doch.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-26 17:19:00
gisela
att ha ett konstigt förhållande till sex och kroppen är ju ett förhållandevis nytt påfund. typ på medeltiden var man inte så pryd av sig.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-26 20:36:00
suz
til michael, du har varit inne och läst tidigare och kommenterat, glad at jag kan få dej at vädra dina åsikter! tycker om när folk pratar om vad dom tycker !porr är en sak,
ganska kul ibland,pedofileri är en helt annan sak,,
Inlägg #6: Postat: 2002-02-26 22:34:00
p
dumt att ens nämna ordet pedofili i en sån här debatt
Inlägg #7: Postat: 2002-02-26 23:25:00
suz
håller med dej :
anledningen at jag sa at det känns som om man blir jämförd med små tjerer är helt enkelt at det inte känns naturligt med hårlöshet, men pedofili, nää det pratar vi inte om, i allfall inte i dag :
Inlägg #8: Postat: 2002-02-26 23:25:00
Mats B.
Jag håller med Michael... För övrigt tycker jag att det är en väldigt vacker sak att visa upp! :-
Inlägg #9: Postat: 2002-02-27 10:19:00
Martin F
Hårnojan är ju inte sprungen ur tomma intet direkt... Knappast kommer den från porrfilm, men varifrån kommer uppfattningen om att hår är otäckt och ohygieniskt har sagt detta tidigare? Klart som fan att reklamen varit där och påverkat den uppfattningen tillsammans med annan medial uppmärksamhet så klart...
Inlägg #10: Postat: 2002-03-03 01:47:00
Sara
Martin F: Skönt att höra att det inte bara är jag som har tröttnat på den där "raka-könshåret"-reklamen de ältar om och om igen på reklamkanalerna...
Laddar...