|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-26 13:57:00
|
|
Oskar S |
Jag vet inte om du har haft "förmånen" att besöka svensk sjukvård på sistone men det är så det går till. Går du till akuten väntar du i tre till nio timmar och de hinner glömma bort dig några gånger i väntrummet mellan varven.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-26 13:58:00
|
|
Oskar S |
Vill du få tid hos ortoped tar det några MÅNADER. Jag var lovad en operation i Lunds Lasarett i Mars förra året uppenbarligen har inget hänt och försökte skynda på processen genom att gå till akuten och röntgen för att få ett "bevis" på att jag verkligen är i en taskig sits.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-26 14:05:00
|
|
peter horal |
Ja men. du skrev att du blev HEMSKICKAD från ortopeden o akuten. Än en gång varför då???
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-26 14:59:00
|
|
Oskar S |
Jag vet inte riktigt vad du vill få ut av frågan men det var inte så att jag skickades hem i en taxi...
"Hemskickad" är i min text detsamma som avspisad, avsnäst och allmänt ovälkommen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-27 14:23:00
|
|
Spiff |
Jotack, för egen del har jag utstptt 12 års kortisonbehandling för "atopiskt eksem" med daglig klåda och eksem över hela kroppen för att sedan SJÄLV komma på att jag är allergisk mot konserveringsmedel.
Blev nekad kostutredning 3 gånger men slog mig dit, tog testet och fick bekräftat det jag redan visste. Idag besvärsfri.Tack å gonatt läkaridioter, ni förstörde hela min tonårstid!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-04 17:54:00
|
|
Oskar S |
Just det Spiff!
Exakt så. Men tyvärr är det hela nog i grunden ett politiskt problem. Trots det vill jag att fler läkare engagerar sig i sina patienter, det är förjävligt nu!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-06 02:18:00
|
|
Den förlöjligande astronomen |
Hej Oskar,
inleder med att påpeka att vi hade undervisning i svenska tillsammans på samskolan. Oskar Smulski - den store poeten :
Jag instämmer nästan helt och hållet; jag var med om en bilolycka i dec. förra året. Mina båda knän frakturerades och jag har fått kämpa för sjukgymnastik, och diagnoser. Man inser efter en olycka av denna rang, att man kraftigt överromantiserat den svenska vården. Peace !
|
| |