|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-25 15:57:00
|
|
David Lundholm |
Helt OK.
Men min undran är om han dopat sig om han visste att det skulle drabba hela laget? Tror inte det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-25 17:11:00
|
|
Lena V |
Jag säger nej. Kollektiv bestraffning kan drabba oskyldiga, och det kommer alltid finnas skrupel/moralfria nötter som skiter i andra än sig själva. Vad som händer är att den dopade blir ännu mer hängd, medans eventuellt oskyldiga i laget får flera år förstörda. Men jag håller med om att ta bort resultaten från mästerskapet dopingkurer är inte enstaka sprutor, utan en uppbyggnadsprocess som sker 4-6 veckor i förväg för att ibland då även spädas på under pågående tävlingar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-26 11:20:00
|
|
gisela |
david: det tror jag. han räknade ju inte med att åka fast, eller hur? av samma anledning fungerar inte dödsstraff som avskräckande: brottslingen räknar inte med att åka fast, alltså spelar straffet ingen roll! så tror jag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-26 12:50:00
|
|
Marie |
Jag vet inte. Hans tränare och läkare kände säkert till det,hans lagkamrater måste ju, om de inte visste om det , tyckt något verkat skumt?DE hade gjort något om det fanns kollektiva bestraffningar,även om Muhlegg själv säkert inte blivit avskräckt
|
| |