|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-25 14:40:00
|
|
Anders Ahnberg |
Åh, skönt att inte alla på denna sida skriver om könsorganen! Full respekt!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-25 14:48:00
|
|
Mikael V |
För en författar-wannabe som jag är det en lisa att läsa din artikel Whilde! Och tack för historielektionen. I och med den gav du mig både kunskap och hopp. Bugar!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-25 14:52:00
|
|
Marcus P |
Jag är en av alla dom som blivit refuserad. Det sägs att det är svårare att få ge ut en bok på ett av de stora förlagen än vad det är att få skivkontrakt på ett storbolag, så jag kanske inte ska skämmas över det. Jag håller med om dina åsikter vad gäller författares villkor - de har åtskilliga gånger avhållit mig från att skriva - och tror att sänkningen av bokmomsen var ett steg i rätt riktning.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-25 15:05:00
|
|
Sten O Andersson |
Om vi skulle publicera er text så skulle all fortsatt utgivning vara omöjlig efter ingenting kan mäta sig med...Tyvärr så får man ingen motivering annat än ett stadardmeddelande efter 3 månader
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-25 17:06:00
|
|
Beatriz |
Jag har gett upp innan att ens ha försökt. Vilken chans kan jag ha med så många bra svenka författare? Det var intressant att få ett historiskt perspektiv.Jag gillar att skriva men det är mycket som jag saknar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-25 21:01:00
|
|
solveig |
Inressant att få ta del av ett delikat spörsmål, åskådligt i sitt kortfattade utförande. Jag tror att de största förlagen till stor del lever på de redan etablerade författarna och vågar inte satsa på nya okända. Vem är det som avgör vad som blir kvalitetslitteratur.. forts
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-25 21:05:00
|
|
solveig |
..är det kritikerna? Kvalitetskontroll behövs men många förlag har fått äta upp att de refuserat när skribenten gått till ett annat. Så det gäller att inte ge upp men som författare in spe känns det ju som om en del av en själv blivit refuserat.. Mvh!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-25 21:44:00
|
|
Jenny N |
Innan jag var etablerad behövde jag verkligen ett stipendie men det är svårt att få om man inte är etablerad. Nu är jag etablerad och har stor chans att få de där stipendierna men nu behöver jag inte dom nu tjänar jag ju tillräckligt själv. Det är så konstigt.
|
| |